مرکل: کووید-19: آلمان زندگی عمومی را برای افراد واکسینه نشده محدود می کند

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه گفت، آلمان بخش‌های زیادی از زندگی عمومی را در مناطقی که بیمارستان‌ها به طور خطرناکی مملو از بیماران کووید-19 می‌شوند، محدود به افرادی خواهد کرد که یا واکسینه شده‌اند یا از این بیماری بهبود یافته‌اند.
او گفت که این حرکت برای مقابله با موج چهارم “بسیار نگران کننده” این همه گیری که بیمارستان ها را بیش از حد سنگین کرده است، ضروری است.
مرکل گفت: “بسیاری از اقداماتی که اکنون مورد نیاز است، اگر افراد بیشتری واکسینه می شدند، مورد نیاز نبودند. و اکنون برای واکسینه شدن دیر نیست.”
در مکان هایی که میزان بستری شدن در بیمارستان از حد معینی فراتر می رود، دسترسی به رویدادهای عمومی، فرهنگی و ورزشی و رستوران ها برای کسانی که واکسینه شده اند یا بهبود یافته اند محدود خواهد شد.
مرکل گفت که دولت فدرال همچنین درخواست دولت‌های منطقه‌ای را برای تصویب قانونی بررسی خواهد کرد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کارکنان مراقبت‌ها و بیمارستان‌ها واکسینه شوند.
روزنامه بیلد گزارش داد که زاکسن، منطقه ای که بیشترین ضربه را از موج چهارم وارد کرده است، در حال بررسی تعطیلی تئاترها، سالن های کنسرت و بازی های فوتبال است. ایالت شرقی کمترین میزان واکسیناسیون را در آلمان دارد.
“اقدامات شدید”
عفونت‌های روزانه جدید در ماه گذشته در زاکسن، پایگاه حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) که پناهگاه بسیاری از افراد بدبین به واکسن و معترضان ضد قرنطینه است، 14 برابر افزایش یافته است.
این هفته اتریش برای افراد واکسینه نشده قرنطینه وضع کرد و سایر کشورهای اروپایی نیز محدودیت هایی را اعمال کردند.
آخرین موج ویروس کرونا در اروپا در زمان ناخوشایندی در آلمان اتفاق می‌افتد و مرکل به عنوان رهبر موقت عمل می‌کند در حالی که سه حزب – بدون احتساب محافظه‌کاران او – در حال مذاکره برای تشکیل دولت جدید پس از انتخابات بی‌نتیجه سپتامبر هستند.
این سه حزب در اوایل روز پنجشنبه قانونی را تصویب کردند که به اقداماتی برای مقابله با همه‌گیری از طریق پارلمان اجازه می‌دهد.
اولاف شولز، وزیر دارایی و صدراعظم منتظر، در یک نمایش وحدت، در کنفرانس خبری مرکل شرکت کرد.
وی گفت: برای گذر از زمستان شاهد اقدامات شدیدی خواهیم بود که تاکنون انجام نشده است.
‘کریسمس وحشتناک’
رئیس آژانس کنترل بیماری آلمان هشدار داده است که این کشور با “کریسمس واقعا وحشتناک” روبرو است.
لوتار ویلر، مدیر مؤسسه روبرت کخ، آژانس کنترل بیماری آلمان، گفت: “ما در حال حاضر به سمت یک وضعیت اضطراری جدی پیش می رویم.” “اگر اکنون اقدامات متقابل انجام ندهیم، کریسمس واقعا وحشتناکی خواهیم داشت.”
ویلر هشدار داد که بیمارستان‌های سراسر آلمان برای یافتن تخت برای بیماران کووید-19 و مبتلایان به سایر بیماری‌ها در تلاش هستند.