مرگ و میر ناشی از کووید-19 استرالیا در حالی افزایش می یابد که بازگشت به مدرسه اوج جدید Omicron را تهدید می کند

سیدنی: استرالیا روز دوشنبه افزایش دیگری از مرگ و میر ناشی از کووید-19 را ثبت کرد، زیرا شیوع نوع بسیار مسری Omicron به اوج خود رسید و مقامات هشدار دادند که این تعداد ممکن است با بازگشت مدارس از تعطیلات پایان سال در هفته آینده بیشتر افزایش یابد.
اقتصاد شماره 13 جهان در تلاش است تا تعادلی بین بازگشایی پس از دو سال محدودیت جابجایی و مقابله با بیشترین تعداد مرگ و میر و موارد بیماری همه گیر ایجاد کند.
مقامات می گویند عرضه یک تقویت کننده واکسن مرگ و میر را کاهش می دهد و به تثبیت تعداد بستری شدن در بیمارستان اشاره می کنند که نشانه ای است که شعله ور شدن به بدترین حالت خود رسیده است.
این کشور روز دوشنبه 58 مورد مرگ و میر را گزارش کرد که بیشتر آنها در سه ایالت پرجمعیت خود – نیو ساوت ولز، ویکتوریا و کوئینزلند – مطابق با شمارش روز گذشته اما همچنان جزو بالاترین موارد بیماری همه گیر هستند.
تعداد کل موارد جدید، 40,681، بسیار کمتر از اوج خود تقریباً سه برابر این میزان در اوایل این ماه بود.
کری، افسر ارشد بهداشت نیوساوت ولز، “ارزیابی ما نشان می دهد که گسترش ویروس کووید در حال کاهش است، وضعیت ما در حال تثبیت است و در حالی که ما انتظار داریم که شاهد افزایش انتقال در ارتباط با بازگشت مدارس باشیم، این می تواند با اقدامات شما به عنوان افراد کاهش یابد.” چانت در یک کنفرانس خبری گفت.
او افزود: “دریافت آن تقویت کننده ها به ما کمک می کند.”
از هر 10 استرالیایی بالای 12 سال، بیش از 9 نفر دو دوز واکسن کرونا مصرف کرده اند – آماری که کارشناسان بهداشتی می گویند میزان مرگ و میر در این کشور را نسبتاً پایین نگه داشته است – اما تعداد بسیار کمتری دوز سوم را دریافت کرده اند که به عنوان محافظ در برابر Omicron تلقی می شود.
اگرچه همه ایالت‌های استرالیا در برابر بازگشت به قرنطینه مقاومت می‌کنند، اکثر آنها اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی و پوشیدن اجباری ماسک را برای کاهش سرعت انتقال مجدد اعمال کرده‌اند. اما آنها در مورد اینکه آیا و چگونه می توان بازگشت به مدرسه را پس از دوره های طولانی یادگیری از راه دور مدیریت کرد یا خیر، اختلاف نظر دارند.
دانش‌آموزان در NSW و ویکتوریا وقتی هفته آینده به کلاس‌های حضوری بازگردند، باید ماسک بپوشند و آزمایش‌های آنتی‌ژن سریع به طور منظم دریافت کنند. با این حال کوئینزلند بازگشت به مدرسه را به 7 فوریه به تعویق انداخت تا از افزایش انتقال جلوگیری کند.
جان جرارد، افسر ارشد بهداشت کوئینزلند، با هشدار نسبت به “تمدید احتمالی اوج” با بازگشت مدارس، گفت: “اوج به معنای پایان نیست.”