مسکو: روسیه به دنبال پاسخ فوری آمریکا به درخواست های امنیتی است

مسکو: روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که به پاسخ فوری از سوی ایالات متحده به درخواست های امنیتی گسترده خود نیاز دارد و بار دیگر نسبت به واکنش نظامی احتمالی روسیه هشدار داد، مگر اینکه اقدامات سیاسی برای کاهش نگرانی های خود ببیند.
مسکو که غرب را با افزایش نیرو در نزدیکی اوکراین به وحشت انداخته است، هفته گذشته فهرست آرزوهای پیشنهادی امنیتی را که می‌خواهد درباره آن مذاکره کند، از جمله وعده ناتو از هرگونه فعالیت نظامی در اروپای شرقی و اوکراین رونمایی کرد.
واشنگتن گفته است که برخی از پیشنهادات روسیه آشکارا غیرقابل قبول است، اما ایالات متحده در این هفته با پیشنهادهای ملموس تر در مورد قالب هر گونه گفتگو پاسخ خواهد داد.
کنستانتین گاوریلوف، دیپلمات روسی در وین، گفت که روابط بین مسکو و ائتلاف نظامی ناتو به “لحظه حقیقت” رسیده است.
به نقل از ریانو، وی گفت: «مذاکره باید جدی باشد و همه اعضای ناتو علیرغم قدرت و قدرتشان کاملاً به خوبی می‌دانند که باید اقدامات سیاسی مشخصی انجام شود، در غیر این صورت، جایگزین، پاسخ نظامی-فنی و نظامی روسیه است». خبرگزاری.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه گفت که مسکو تاکنون هیچ پاسخی از سوی ایالات متحده دریافت نکرده است.
وی به نقل از ریا گفت: “من فکر می کنم آنها تلاش خواهند کرد تا این روند را به یک روند کند تبدیل کنند، اما ما نیاز داریم که فوری باشد، زیرا وضعیت بسیار دشوار است، حاد است، تمایل به پیچیده تر شدن دارد.” گفتن