مطالعه چین نسبت به شیوع “فوق العاده” کووید-19 در صورت اتخاذ استراتژی های “باز” ​​مانند ایالات متحده، بریتانیا هشدار می دهد | اخبار هندوستان

پکن: یک مطالعه جدید توسط ریاضیدانان چینی، با هشدار در مورد شیوع “فوق العاده” کووید-19، توصیه کرده است با برداشتن محدودیت های سفر، سیاست های عدم تحمل صفر در این کشور کنار گذاشته شود.
ریاضیدانان دانشگاه پکن در گزارشی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین در هفته نامه CDC چین منتشر شده است، می گویند چین نمی تواند بدون واکسیناسیون کارآمدتر یا درمان های خاص محدودیت های سفر را لغو کند.
محققان با استفاده از داده های ارائه شده توسط ایالات متحده، بریتانیا، اسپانیا، فرانسه و اسرائیل، پیامدهای احتمالی را در صورتی که چین همان استراتژی های کنترل بیماری همه گیر را اتخاذ کند، ارزیابی کردند.
“برآوردها احتمال واقعی شیوع گسترده ای را نشان می دهد که تقریباً به طور قطع بار غیرقابل تحملی را برای سیستم پزشکی ایجاد می کند. یافته های ما هشدار واضحی را ایجاد کرده است که در حال حاضر ما آماده پذیرش استراتژی های “باز کردن” نیستیم. در این مطالعه آمده است که صرفاً بر فرضیه مصونیت گله ای ناشی از واکسیناسیون که توسط برخی از کشورهای غربی حمایت می شود، استوار است.
واکسیناسیون کارآمدتر یا درمان اختصاصی تر، ترجیحاً ترکیبی از هر دو، قبل از لغو اقدامات قرنطینه ورود-خروج و سایر راهبردهای پاسخ به کووید-19 در چین با خیال راحت برداشته شود، مورد نیاز است.
این مطالعه این استدلال را رد کرد که اندازه عفونت بالاتر قابل تحمل‌تر است، مشروط بر اینکه موارد شدید کووید-19 به میزان قابل توجهی تحت کمپین واکسیناسیون در مقیاس بزرگ کاهش یافته باشد.
در این مطالعه آمده است: «در حالی که ثابت شده است واکسیناسیون به طور قابل توجهی باعث کاهش علائم شدید پس از عفونت از سویه اصلی و جهش یافته ویروس می شود، ظهور سویه های جهش یافته جدید به طور بالقوه چنین محافظتی را مختل می کند.
در میان افزایش نرخ جهانی واکسیناسیون در چندین بخش از جهان، چین سیاست تحمل صفر خود را دو برابر می کند.
از زمان شیوع بیماری همه گیر کووید-19 در ووهان در سال گذشته، چین رویکرد قرنطینه شدید، دورهای متعدد آزمایش های دسته جمعی و قرنطینه متمرکز را در پیش گرفته است. حتی پس از اینکه ظاهراً 77 درصد از 1.4 میلیارد جمعیت خود را واکسینه کرد و واکسن های تقویتی انجام داد، پکن علیرغم پیامدهای بزرگ به همان سیاست ادامه داد.