مقامات بهداشتی بریتانیا برای افزایش Omicron در بیمارستان ها آماده می شوند

لندن: سرویس بهداشت ملی انگلیس در حال ساخت سازه‌های موقت در بیمارستان‌های سراسر کشور است تا برای افزایش احتمالی بیماران کووید-19 آماده شود، زیرا نوع بسیار قابل انتقال omicron موج جدیدی از عفونت‌ها را تحریک می‌کند.
بریتانیا روز چهارشنبه رکورد 183037 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را ثبت کرد که 32 درصد بیشتر از روز گذشته است. در حالی که داده های اولیه نشان می دهد Omicron نسبت به انواع قبلی احتمال کمتری برای ایجاد بیماری جدی دارد، مقامات بهداشت عمومی فکر می کنند که تعداد زیاد عفونت ها می تواند منجر به افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر شود.
در پاسخ، NHS از این هفته شروع به راه اندازی «مرکز افزایش» در هشت بیمارستان در سراسر انگلستان خواهد کرد که هر کدام ظرفیت درمان حدود 100 بیمار را دارند. NHS روز پنجشنبه گفت که کارکنان در حال آماده سازی برنامه هایی برای ایجاد 4000 تخت “فوق العاده بالا” در صورت نیاز هستند.
ما هنوز نمی دانیم دقیقا چه تعداد از مبتلایان به این ویروس نیاز به درمان بیمارستانی خواهند داشت، اما با توجه به تعداد عفونت ها، نمی توانیم منتظر باشیم تا قبل از اقدام به این موضوع پی ببریم و بنابراین از امروز کار برای اطمینان از وجود این امکانات آغاز می شود. استفان پاویس، مدیر پزشکی NHS انگلستان در بیانیه ای گفت.
آمارهای دولتی نشان می دهد که تعداد افرادی که در انگلیس به دلیل کووید-19 در بیمارستان بستری شده اند از 7366 نفر در 24 دسامبر به 10462 نفر در روز چهارشنبه افزایش یافته است. این رقم در روز چهارشنبه بالاترین رقم از اول مارس بود. این رقم هنوز بسیار پایین تر از اوج 34,336 ثبت شده در 18 ژانویه است.
بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در برابر اعمال محدودیت‌های جدید در روابط تجاری و اجتماعی در طول فصل تعطیلات مقاومت کرده و در عوض بر برنامه تقویت‌کننده واکسن گسترده برای کنترل شیوع Omicron تاکید کرده است.
پس از تحقیقات نشان داد که دو دوز واکسن برای محافظت در برابر Omicron کافی نبود، مراکز واکسیناسیون انبوه در استادیوم‌های ورزشی و موزه‌ها بازگشایی شدند.
طبق آخرین داده های دولتی، در سراسر بریتانیا، تقریباً 58 درصد از افراد 12 ساله و بالاتر واکسن تقویت کننده دریافت کرده اند، از جمله 325087 نفر که روز سه شنبه دوز سوم را دریافت کردند.