مقامات محلی می گویند که جهادگران دست کم 31 نفر را در مرکز مالی کشتند

باماکو: مقامات محلی گفتند که جهادگران روز جمعه با تیراندازی به اتوبوسی که مردم را به یک بازار محلی می برد، دست کم 31 نفر را در مرکز مالی کشتند – آخرین حمله مرگبار در منطقه ای که توسط شورش های خشونت آمیز تحت فشار قرار گرفته است.
مولای گیندو، شهردار شهر بنکاس، گفت که اتوبوس در حالی که مسیر هفتگی دو بار خود را از روستای سونگو به سمت بازاری در باندیاگارا در 10 کیلومتری (6 مایلی) دورتر می‌رفت، مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت.
گیندو گفت: «مردان مسلح… به وسیله نقلیه تیراندازی کردند، لاستیک ها را بریدند و به سمت مردم تیراندازی کردند.
او و یک مقام محلی دیگر که نخواستند نامش فاش شود، گفتند که حداقل 31 کشته و تعداد زیادی زخمی یا مفقود تایید شده است.
این روستاها در قلب منطقه موپتی قرار دارند، مرکز خشونت در مالی که توسط شورشیان مرتبط با القاعده و دولت اسلامی تقویت شده است.
یک یادداشت امنیتی داخلی که توسط یک منبع به اشتراک گذاشته شده است، می گوید که اولین پاسخ دهندگان به صحنه حمله اخیر 25 جسد سوخته را در کامیون کشف کردند.
تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، قاب دود یک اتوبوس مسافربری پر از جسد را نشان می دهد که هنوز روی صندلی های خود فرو رفته است. رویترز نمی تواند به طور مستقل صحت این تصاویر را تأیید کند.
حملات جهادی ها در سراسر منطقه ساحل آفریقا افزایش یافته و هزاران نفر را کشته و میلیون ها نفر را در مالی، بورکینافاسو و نیجر آواره کرده است.