مقامات مکزیکی 600 مهاجر را در دو تریلر در وراکروز پیدا کردند

آژانس مهاجرت در بیانیه ای اعلام کرد که 145 زن و 455 مرد را در خودروهای جعبه بسته ای که در حال حرکت به سمت شمال به سمت مرز ایالات متحده بودند، کشف کردند.

اکثریت قابل توجهی از مهاجران – حدود 400 نفر – از کشور همسایه گواتمالا هستند، در حالی که تعداد قابل توجهی نیز از هندوراس، نیکاراگوئه، جمهوری دومینیکن و بنگلادش آمده اند.

12 کشور در کل در پروفایل مهاجران حضور دارند که السالوادور، کوبا، ونزوئلا، اکوادور، غنا، هند و کامرون بقیه را تشکیل می دهند.

استقبال بایدن از ترودو و لوپز اوبرادور در کاخ سفید در احیای اجلاس سران آمریکا، مکزیک و کانادا

INM گفت که آنها رسیدگی به افراد را آغاز کرده اند و آژانس های حمایت از کودکان را در مورد کودکان زیر سن قانونی و خانواده های بدون همراه مطلع خواهند کرد و سپس تصمیم خواهند گرفت که آیا آنها را به کشور خود بازگردانند یا به آنها فرصت اقامت در مکزیک را از طریق یک روند قانونی را بدهند. .

در ماه ژوئیه، گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده 212672 نفر را که قصد عبور از مرز بین مکزیک و ایالات متحده را داشتند، دستگیر کردند که بیشترین تعداد دستگیری در مرز در دو دهه اخیر است.
بین اکتبر 2020 تا ژوئن 2021، بیش از یک میلیون مهاجر در مرز دستگیر شدند. این بحران ایالات متحده را بر آن داشت تا تبلیغات رادیویی را در آمریکای مرکزی اجرا کند تا مردم را از مهاجرت بازدارد.
در سال مالی 2021، 557 مورد مرگ توسط گشت مرزی ایالات متحده ثبت شد – بالاترین تعداد از زمان شروع ثبت و افزایش قابل توجهی از 254 مرگ در سال 2020.
بایدن می‌گوید خانواده‌هایی که در مرز تحت رهبری ترامپ از هم جدا شده‌اند، مستحق غرامت برای 'ظالمانه'  سیاست مهاجرت
مهاجرت از کشورهای آمریکای مرکزی مانند هندوراس بسیار رایج است، جایی که طوفان، خشونت، فساد، ناامنی غذایی و کمبود فرصت های اقتصادی بسیاری را انتخاب دیگری باقی نگذاشته است.
در سایر نقاط آمریکای لاتین، سرکوب سیاست‌های مهاجرتی همراه با مهاجرت ونزوئلایی‌ها و تعداد زیادی از هائیتی‌هایی که در این قاره حرکت می‌کنند، منجر به بحران مهاجران در منطقه شده است.
بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) در اواسط سال 2020، مهاجران بین المللی 2.6 درصد از کل جمعیت آمریکای جنوبی را تشکیل می دادند که نسبت به کمتر از 1 درصد ثبت شده در سال 2015 افزایش قابل توجهی داشت.