مقامات: نزدیک به 1000 سازه در آتش سوزی کلرادو ویران شدند

برتر: یکی از مقامات کلرادو می گوید که پس از آتش سوزی جنگلی در محله های حومه ای در پایه کوه های راکی، نزدیک به 1000 خانه و سازه های دیگر ویران شد، صدها نفر دیگر آسیب دیدند و سه نفر ناپدید شدند.
جو پله، کلانتر شهرستان بولدر، همچنین روز شنبه گفت که بازرسان همچنان در تلاش برای یافتن علت آتش سوزی بادی هستند که روز پنجشنبه فوران کرد و کل محله ها را در منطقه واقع بین دنور و بولدر سیاه کرد.

1/10

آتش سوزی های جنگلی صدها خانه را در کلرادو سوزاند، هزاران نفر فرار کردند

نمایش شرح‌ها

پس از آتش‌سوزی‌های ناشی از باد و دستور تخلیه در نزدیکی بولدر، کلرادو، مردم لوئیزویل را تخلیه کردند. (عکس رویترز)

پله گفت که مقامات آب و برق در اطراف محل وقوع آتش سوزی هیچ سیم برق قطع شده ای پیدا نکردند. او گفت که مقامات در حال پیگیری تعدادی از نکات هستند و حکم بازرسی را در “یک مکان خاص” اجرا کرده اند. وی از ارائه جزئیات خودداری کرد.
یکی از مقامات کلانتری که از ارائه نام خود خودداری کرد، تأیید کرد که یک ملک در منطقه مارشال مسا در بولدر کانتی، منطقه ای از علفزار باز در حدود 2 مایل (3.2 کیلومتر) غرب شهر آسیب دیده سوپریور تحت بررسی است.
این مقام گفت که یک هاموی گارد ملی دسترسی به ملک را مسدود کرد، که تنها یکی از چندین مورد تحت بررسی بود.
جنیفر چرچیل، سخنگوی بولدر کانتی، اواخر روز شنبه گفت که مجموع ارائه شده توسط پل شامل انبارهای ویران شده، ساختمان های جانبی و سایر سازه ها است، اما اکثریت قریب به اتفاق خانه ها بودند.
مقامات قبلاً تخمین زده بودند که حداقل 500 خانه – و احتمالاً 1000 – در آتش سوزی که تا روز جمعه دیگر تهدیدی نبود، ویران شدند. ساکنان به آرامی شروع به بازگشت کرده اند تا ابعاد ویرانی را ببینند.
مقامات پیشتر گفته بودند که هیچ کس مفقود نشده است. اما چرچیل گفت که این به دلیل سردرگمی ذاتی است که آژانس‌ها برای مدیریت شرایط اضطراری تلاش می‌کنند.
پل گفت که مقامات در حال سازماندهی تیم های جسد برای جستجوی مفقودان در منطقه سوپریور و در شهرستان بولدر هستند. او گفت که این کار با آوارهای ساختارهای تخریب شده پوشیده از 8 اینچ (20 سانتی متر) برف که توسط طوفان یک شبه ریخته شده است، پیچیده است.
پل گفت که حداقل 991 خانه و ساختمان های دیگر ویران شده است: 553 خانه در لوئیزویل، 332 در سوپریور و 106 خانه در بخش های غیرقانونی شهرستان. پله هشدار داد که این آمار نهایی نیست.
دست‌کم هفت نفر در آتش‌سوزی جنگلی که در و اطراف لوئیزویل و سوپریور، شهرهای همجوار در حدود 20 مایلی (32 کیلومتری) شمال غربی دنور با جمعیتی بالغ بر 34000 نفر، زخمی شدند. حداقل 9.4 مایل مربع (24 کیلومتر مربع) سوخت.
برف و دمای تک رقمی صحنه وهم‌آوری را در میان بقایای خانه‌هایی که هنوز در حال دود شدن هستند به نمایش می‌گذارد. علیرغم تغییر تکان دهنده آب و هوا، بوی دود همچنان در خیابان های خالی که توسط نیروهای گارد ملی در هامویس مسدود شده بودند، نفوذ می کند.
شرایط بدبختی ساکنانی را تشدید کرد که سال جدید را برای نجات خانه‌هایشان آغاز کردند.
خدمه خدمات برق برای بازگرداندن خدمات برق و گاز به خانه‌هایی که جان سالم به در برده بودند، تلاش کردند و ده‌ها نفر برای دریافت بخاری‌های فضایی اهدایی، آب بطری‌شده و پتو در پناهگاه‌های صلیب سرخ صف کشیدند. Xcel Energy از سایر ساکنان خواست برای گرم ماندن و جلوگیری از یخ زدگی لوله های خانه خود از شومینه و اجاق های چوبی استفاده کنند.
خانواده‌ها صف طولانی ماشین‌هایی را پر کردند که منتظر دریافت بخاری‌های فضایی و بطری‌های آب در مرکز توزیع ارتش نجات در YMCA در لافایت، درست در شمال سوپریور بودند.
دانش‌آموزان ارشد دبیرستان Monarch، نوح ساراسین و برادر دوقلویش گاوین، به مدت دو روز در آن مکان داوطلب شده بودند و ترافیک را هدایت می‌کردند و کمک‌های مالی را توزیع می‌کردند.
نوح سراسین گفت: «ما خانه داریم، گرما نداریم، اما هنوز خانه داریم. من فقط می‌خواهم مطمئن شوم که همه در این روز بسیار سرد گرما دارند.»
هیلاری و پاتریک والاس دو بخاری برداشتند، سپس دو موکا شکلات داغ در یک کافه در همان نزدیکی سفارش دادند. زوج برتر نتوانستند هتلی پیدا کنند و در فکر پیاده روی 2 مایلی (3.2 کیلومتری) به خانه خود بودند. محله آنها همچنان بر روی ترافیک مسدود بود. خانواده در شب سال نو در یک اتاق خوابیدند.
وقتی مردی وارد مغازه شد، هر دو گریه کردند و با صدای بلند شوخی کردند که فنجان های قهوه خود را – و هر چیز دیگری – را در آتش گم کرده است. مرد حالش خوب بود و از کنایه ماجرا می خندید.
هیلاری در حالی که اشکش را پاک کرد، گفت: “من یک بخاری و یک خانه برای گذاشتن آن دارم. حتی نمی دانم به آنها چه بگویم.”
جف مارکلی از ساکنان مافوق با کامیون خود وارد شد تا بخاری بگیرد. او گفت که احساس خوش شانسی می کند که “فقط آواره” شده است زیرا خانه اش دست نخورده است.
ما در حال انجام دادن هستیم، با دوستان می مانیم و برای سال جدید خوش بین هستیم. مارکلی گفت باید بهتر از این قبلی باشد.
همه احساس مثبتی نداشتند.
تلخ است زیرا ما خانه خود را داریم، اما دوستانمان ندارند. و همسایگان ما این کار را نمی کنند.
ما فکر می کردیم که سال 2022 ممکن است بهتر باشد. و سپس ما Omicron را داشتیم. و اکنون ما این را داریم، و شروع آن خیلی خوب نیست.» ده‌ها نفر از میان برف‌ها رد شدند تا وضعیت خانه‌های خود را مشخص کنند و وسایل خود را ببرند.
ویلیام کلاین وقتی برای اولین بار شنبه خرابه های خانه 100 ساله خود را در سوپریور دید، از غم خم شد. دود از میان خاکستر پوشیده از برف بلند شد. چند همسایه از کنارشان گذشتند و آنچه را که می توانستند از خانه های ویران شده خود حمل کردند.
کلاین گفت: «در این مرحله من واقعاً غرق شده‌ام و دیگر نمی‌توانم احساس زیادی داشته باشم. او تکه های خاکستر را با دست الک کرد. دود از کف دست پوشیده شده او بلند شد. او آنچه از محله باقی مانده بود را بررسی کرد.
می‌دانی که زمین بازی بچه‌ها همین پایین خیابان است. و می توانم کتاب های جدید بخرم. من می توانم مبلمان جدید بخرم. اما ساختن یک جامعه و دوستان و یک شبکه اجتماعی مانند آن واقعاً سخت است.
من برای بچه هایم ناراحتم که همه اینها را از دست خواهند داد. من برای بچه های دیگران ناراحتم.»
دونا اوبراین با پسرش رابرت همراه شد تا مسیر 1.5 مایلی (2.4 کیلومتری) را برای بررسی خانه خود طی کنند. او گفت: “من فکر می کنم ما هنوز در شوک هستیم.”
این محله ماست و در هر جای دیگری اتفاق می افتد، اما قرار نیست در جایی که شما زندگی می کنید این اتفاق بیفتد.
آتش‌سوزی جنگلی به‌طور غیرمعمول در اواخر سال، به دنبال یک پاییز بسیار خشک و در میان زمستانی تقریباً خالی از برف تا بارش برف شبانه رخ داد. بادهای شدید شعله هایی را که از علف های خشک استخوانی و پوشش گیاهی در زمین های کشاورزی و فضاهای باز پراکنده با بخش های فرعی حومه شهر تغذیه می کردند، رانده شد.
دانشمندان می گویند تغییرات اقلیمی آب و هوا را شدیدتر و آتش سوزی های جنگلی را مکرر و مخرب تر می کند.
90 درصد شهرستان بولدر در خشکسالی شدید یا شدید قرار دارد و از اواسط تابستان بارندگی قابل توجهی نداشته است. دنور قبل از وقوع یک طوفان کوچک در 10 دسامبر، آخرین بارش برف قبل از شروع آتش سوزی، رکورد روزهای متوالی بدون برف را ثبت کرد.
کلاین گفت: “تمام زمستان سال 2021 برف نبارید. جای تعجب نیست که همه اینها مثل آتش زدن بالا رفت.”