مقامات: 75 نفر در طوفان فیلیپین کشته شدند

مانیلا: در حالی که تلاش‌ها برای رساندن آب و غذا به جزایر ویران شده افزایش یافته است، گزارش‌های رسمی روز یکشنبه نشان می‌دهند حداقل ۷۵ نفر در شدیدترین طوفان فیلیپین کشته شده‌اند.
بیش از 300000 نفر از خانه ها و استراحتگاه های ساحلی خود فرار کردند زیرا طوفان رای مناطق جنوبی و مرکزی مجمع الجزایر را ویران کرد.
طوفان ارتباطات و برق را در بسیاری از مناطق قطع کرد، سقف ها را شکست و تیرهای برق بتنی را واژگون کرد.
آرتور یاپ، فرماندار منطقه محبوب توریستی بوهول، در صفحه رسمی فیس بوک خود گفت که شهرداران جزیره ویران شده 49 کشته در شهرهای خود گزارش کرده اند.
بر اساس آخرین آمار رسمی، تعداد کل قربانیان گزارش شده به 75 نفر رسید.
یاپ گفت که 10 نفر همچنان در جزیره مفقود هستند و 13 نفر پس از وقوع طوفان در کشور در روز پنجشنبه به دلیل سرعت بادهای 195 کیلومتری (120 مایل) در ساعت به کشور وارد شد.
یاپ گفت: “ارتباطات هنوز قطع است. تنها 21 شهردار از 48 شهردار با ما تماس گرفته اند.” و این نگرانی را افزایش داد که تعداد قربانیان در استان سیل زده افزایش یابد.
هزاران نظامی، پلیس، گارد ساحلی و پرسنل آتش نشانی برای کمک به تلاش های جستجو و نجات در مناطقی که بدترین آسیب دیده اند، مستقر شده اند.
یاپ گفت، یک کشتی نیروی دریایی فیلیپین که حامل کالا و سایر کمک‌های کمکی است، روز دوشنبه عازم بوهول خواهد شد، پس از اینکه وی قبلاً وضعیت فاجعه‌باری را در جزیره اعلام کرد.
همچنین ویرانی های گسترده ای در جزایر سیارگائو، دیناگات و میندانائو رخ داده است، جزایری که بیشترین بار رای را به هنگام برخورد با فیلیپین متحمل شدند.
عکس‌های هوایی به اشتراک گذاشته شده توسط ارتش نشان می‌دهد که آسیب‌های شدید در شهر سیارگائو ژنرال لونا، جایی که بسیاری از موج‌سواران و مسافران تعطیلات قبل از کریسمس هجوم آورده بودند، با ساختمان‌های خالی از سقف و زباله‌هایی که زمین را پر کرده بودند، نشان می‌دهد.
فرماندار Dinagat، Arlene Bag-ao، روز شنبه گفت که آسیب به چشم انداز جزیره “اگر نگوییم بدتر” از آسیب ناشی از ابر طوفان هایان در سال 2013 است.
هایان که در فیلیپین یولاندا نامیده می شود، مرگبارترین طوفان ثبت شده در این کشور بود که بیش از 7300 کشته یا مفقود برجای گذاشت.
سرعت باد رای به 150 کیلومتر در ساعت کاهش یافت که در سرتاسر کشور می چرخید، باران سیل آسا را ​​رها کرد که روستاها را آب گرفت، درختان را ریشه کن کرد و سازه های چوبی را شکست.
روز شنبه از دریای چین جنوبی بیرون آمد و به سمت ویتنام حرکت کرد.
فیلیپین – که یکی از آسیب پذیرترین کشورهای جهان در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی است – هر ساله به طور متوسط ​​تحت تأثیر 20 طوفان و طوفان قرار می گیرد که معمولاً محصولات، خانه ها و زیرساخت ها را در مناطق فقیرانه از بین می برد.