مقام ارشد وزارت امور خارجه برای دیدار با آمریکایی های بازداشت شده به ونزوئلا سفر می کند

سفر آرام راجر کارستنز فرستاده ویژه ریاست جمهوری در امور گروگان ها از شهر کاراکاس پایتخت، نشان دهنده یک پیشرفت مهم است زیرا تلاش ها برای آزادی این افراد که بسیاری از آنها سال ها توسط دولت نیکلاس مادورو، رهبر جنگ زده ونزوئلا در زندان بوده اند، هنوز موفق نشده اند. .

یک مقام وزارت امور خارجه روز جمعه گفت: «می‌توانیم تأیید کنیم که راجر کارستنز، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور در امور گروگان‌ها برای گفتگو درباره رفاه و امنیت اتباع آمریکایی در ونزوئلا به کاراکاس سفر کرده است».

این مقام گفت: «ما همچنان از آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اتباع آمریکایی که به‌طور غیرقانونی در ونزوئلا بازداشت شده‌اند، در هر فرصتی دفاع می‌کنیم».

به گفته یک منبع آشنا، دولت توانست با دولت مادورو همکاری کند تا ملاقات هایی را ترتیب دهد تا گروهی از مدیران نفتی بازداشت شده موسوم به “سیتیگو 6” را که به تازگی پنجمین سال بازداشت خود را در ونزوئلا آغاز کرده اند، بررسی کند. به عنوان سه آمریکایی دیگر که از سال 2020 بازداشت شده اند. این منبع گفت که دولت مادورو از این دیدار استقبال می کند.
چهار سال بعد، مدیران نفتی زندانی همچنان در بن بست ایالات متحده و ونزوئلا دست به دست می شوند

طی سال‌ها هیچ مقام آمریکایی قادر به ملاقات حضوری با مردان بازداشت شده نبود، زیرا ایالات متحده روابط دیپلماتیک خود را با مادورو در دولت ترامپ قطع کرد.

منبع آشنا گفت که کارستنز با یک هیئت کوچک وزارت امور خارجه سفر کرد و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه شخصا از این سفر حمایت کردند.

به گفته اعضای خانواده CITGO 6، کارستنز با مردان – تومئو وادل، گوستاوو کاردناس، خورخه تولدو، آلریو خوزه زامبرانو، خوزه لوئیس زامبرانو و خوزه آنجل پریرا – برای حدود یک ساعت و نیم در El Helicoide دیدار کرد. آنها زندانی هستند.

وزارت امور خارجه روز جمعه، پس از بازگشت کارستنز به واشنگتن، خانواده ها را در جریان این دیدار قرار داد. آسوشیتدپرس اولین بار بود که از سفر کارستنز گزارش داد.

چند تن از اعضای خانواده به CNN گفتند که ملاقات او با CITGO 6 یک شوک کامل بود.

الکساندرا ز. فورسث، دختر آلریو خوزه زامبرانو و خواهرزاده خوزه لوئیس زامبرانو، گفت که کارستنز “در واقع عکس هایی از او با خانواده های ما آورده” تا هویت خود را برای آمریکایی های بازداشت شده ثابت کند. او گفت که به نظر می رسد که نگهبانان زندان به این افراد حریم خصوصی داده اند تا با کارستنز ملاقات کنند.

او به سی‌ان‌ان گفت: «فکر می‌کنم برای هر دو طرف بسیار نشاط‌آور بود.

یکی از آن‌ها کارستنز را شناخت و چنان متحیر شد که از او خواست صورتش را لمس کند تا ببیند آیا واقعاً اوست. منبع آشنا گفت که کارستنز هر یک از مردان را قبل از رفتن در آغوش گرفت.

CITGO 6 – پنج شهروند ایالات متحده و یک مقیم دائم – در نوامبر 2017 برای یک جلسه کاری اضطراری به ونزوئلا احضار شدند و در آنجا به اتهام فساد دستگیر شدند.

همانطور که سی ان ان در هفته های اخیر گزارش داد، این افراد در تقابل ژئوپلیتیکی بین دولت ایالات متحده و رژیم مادورو به مهره تبدیل شده اند. ملاقات کارستنز به دنبال افزایش نظارت عمومی از سوی خانواده ها در مورد عدم پیشرفت در تضمین آزادی گروه صورت می گیرد.

فرستاده ایالات متحده همچنین توانست به طور مشترک با لوک دنمن و آیران بری، دو کهنه سرباز آمریکایی که در می 2020 به اتهام تلاش مادورو مبنی بر تلاش برای کودتا دستگیر شدند، و همچنین با متیو هیث، دیگر کهنه سرباز آمریکایی که در سپتامبر 2020 دستگیر شد، ملاقات کند. و متهم به تروریست بودن

مارک، برادر دنمن، آن را “چک رفاهی” توصیف کرد و گفت که جلسه حدود 45 دقیقه به طول انجامید. خانواده هیث گفتند که کارستنز “توانست یک بررسی مختصر سلامتی انجام دهد.”

ایسا سوارس و واسکو کوتویو از CNN در این گزارش مشارکت داشتند.