مقام انتصابی روسیه در کریمه: مقام روسی: پهپادهای اوکراینی به انبار نفت کریمه حمله کردند

کیو: یک مقام انتصابی روسیه در آنجا روز شنبه گزارش داد که آتش سوزی گسترده ای در یک انبار نفت در کریمه پس از اصابت دو هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی رخ داده است که آخرین مورد از یک سری حملات در شبه جزیره الحاق شده در حالی است که روسیه برای یک اوکراینی مورد انتظار آماده می شود. ضد حمله میخائیل رازوژایففرماندار سواستوپل که یک شهر بندری در کریمه مستقر در مسکو است، فیلم ها و عکس هایی از آتش سوزی را در کانال تلگرام خود منتشر کرد.
رازوژایف گفت که آتش سوزی در بندر شهر بالاترین رتبه را از نظر پیچیدگی خاموش کردن آن به خود اختصاص داده است. با این حال وی از مهار آتش در فضای باز خبر داد.
رازوژایف گفت که انبار نفت توسط “دو پهپاد دشمن” مورد حمله قرار گرفت و چهار مخزن نفت سوخت. به گفته سرگئی آکسیونوف، فرماندار انتصابی مسکو کریمه، سومین پهپاد از آسمان سرنگون شد و یک پهپاد دیگر از طریق وسایل رادیویی الکترونیکی غیرفعال شد.
روسیه در سال 2014 کریمه را از اوکراین ضمیمه کرد، اقدامی که بیشتر جهان آن را غیرقانونی می دانست. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در مصاحبه ای این هفته گفت که کشورش به دنبال بازپس گیری شبه جزیره در ضدحمله آتی خواهد بود.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ماه گذشته به مناسبت نهمین سالگرد الحاق شبه جزیره دریای سیاه به اوکراین به کریمه سفر کرد.
دیدار پوتین یک روز پس از آن صورت گرفت که دادگاه کیفری بین المللی حکم بازداشت رهبر روسیه را صادر کرد که وی را به جنایات جنگی متهم کرد.
حمله گزارش شده در سواستوپل یک روز پس از آن صورت می گیرد که روسیه بیش از 20 موشک کروز و دو هواپیمای بدون سرنشین به سمت اوکراین شلیک کرد و دست کم 23 نفر را کشتند.
تقریباً همه قربانیان در اثر اصابت دو موشک به یک ساختمان آپارتمانی در شهر اومان واقع در مرکز اوکراین جان باختند.
ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین روز شنبه گفت که شش کودک در میان کشته شدگان هستند و افزود که 22 جسد از 23 جسد کشف شده شناسایی شده اند. کلیمنکو گفت که دو زن مفقود شده اند.
نیروهای روسیه طی شبانه روز پهپادهای بیشتری را به سمت اوکراین پرتاب کردند. فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد دو پهپاد شاهد خود منفجره ساخت ایران رهگیری و یک پهپاد شناسایی صبح شنبه سرنگون شد.
رازوژایف گفت که آتش سوزی انبار نفت تلفات جانی نداشت و مانعی برای تامین سوخت در سواستوپل نخواهد داشت. این شهر به‌ویژه در هفته‌های اخیر مورد حملات منظم با هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است.
اوایل این هفته، رازوژایف گزارش داد که ارتش روسیه یک پهپاد دریایی اوکراینی را که قصد حمله به بندر را داشت، منهدم کرد و یک پهپاد دیگر منفجر شد و شیشه‌های چند ساختمان آپارتمانی را شکست، اما خسارت دیگری وارد نکرد.
سخنگوی اطلاعات نظامی اوکراین، آندری یوسف، روز شنبه به سایت خبری RBC اوکراین گفت که آتش سوزی انبار نفت “مجازات خدا” برای “غیر نظامیان کشته شده در عمان از جمله پنج کودک” است.
وی گفت که بیش از 10 مخزن حاوی فرآورده های نفتی برای ناوگان دریای سیاه روسیه در سواستوپل منهدم شد، اما از پذیرش مسئولیت اوکراین در حمله پهپاد خودداری کرد.
تفاوت بین تعداد تانک‌هایی که یوسف و رازوژایف داده بودند، بلافاصله قابل تطبیق نبود.
پس از حملات قبلی به کریمه، کیف نیز آشکارا مسئولیت را بر عهده نگرفت، اما تاکید کرد که این کشور حق دارد در پاسخ به تجاوز روسیه به هر هدفی حمله کند.
به گفته مقامات مستقر در مسکو در بخش تحت اشغال روسیه در استان خرسون در جنوب اوکراین، نیروهای اوکراینی شهر نوا کاخوفکا را گلوله باران کردند. مقامات گفتند که “تحریر شدید توپخانه” برق شهر را قطع کرد.
بخش تحت کنترل اوکراین در استان نیز روز شنبه زیر آتش گرفت. به گفته دادستانی خرسون، گلوله باران روسیه در منطقه روستای بیلوزرکا یک نفر را کشت و یک نفر دیگر را زخمی کرد.