ممنوعیت استعمال دخانیات در نیوزیلند نگرانی در مورد افزایش مصرف سیگار جوانان را نادیده می گیرد

ولینگتون: کارشناسان مراقبت های بهداشتی و مبارزه با دخانیات روز جمعه گفتند که افزایش علاقه به استعمال سیگار در میان جوانان نیوزلندی ممکن است سرکوب دولت در صنعت دخانیات و هدف آن برای ترغیب مردم به ترک این عادت را تضعیف کند.
نیوزیلند قصد دارد در یکی از سخت‌ترین سرکوب‌های صنعت دخانیات در جهان، جوانان را از خرید سیگار در طول عمر خود منع کند، با این استدلال که تلاش‌های دیگر برای ترک سیگار بیش از حد طول کشیده است.
با این حال، مقررات جدید، استعمال دخانیات را پوشش نمی‌دهد، زیرا گفته می‌شود ضرر بسیار کمتری نسبت به سیگار کشیدن دارد و می‌تواند به برخی افراد کمک کند تا سیگار را ترک کنند.
لتیتیا هاردینگ، مدیر اجرایی بنیاد آسم و تنفس (ARFNZ) گفت: «داشتن نسلی بدون دود فوق‌العاده است، اما نگرانی‌هایی در مورد پیام‌های استفاده از ویپینگ برای ترک سیگار وجود دارد، و این که ویپینگ کمتر مضر است یا بدون آسیب است. ) که به نمایندگی از افراد مبتلا به آسم و سایر بیماری های تنفسی کمپین می کند.
ویپینگ شامل گرم کردن مایع حاوی نیکوتین در سیگار الکترونیکی و تبدیل آن به بخاری است که کاربران استنشاق می کنند. اثرات دراز مدت آن بر سلامتی تا حد زیادی ناشناخته است.
یک نظرسنجی سراسری از 19,000 دانش‌آموز دبیرستانی در ماه گذشته نشان داد که بیش از یک چهارم به طور منظم سیگار می‌کشیدند، در حالی که حدود 15 درصد گزارش کردند که سیگار معمولی و قابل احتراق می‌کشیدند.
این یافته ها افزایش قابل توجهی در مصرف بخار در دو سال گذشته نشان داد.
نظرسنجی توسط ARFNZ و انجمن مدیران ثانویه NZ، یک سازمان مستقل که نماینده معلمان ارشد است، نشان داد که جوانان بدون اینکه سیگاری کشیده باشند، ویپ های نیکوتین بالا می گیرند و به سرعت به نیکوتین معتاد می شوند.
هاردینگ می‌گوید: «ما کاملاً مشکل ویپینگ داریم و در 15 سال آینده تلاش خواهیم کرد تا این جوانان را از ویپ خارج کنیم.
نیوزیلند در تنظیم مصرف بخارپز دیر عمل کرد و هنوز هم نسبتاً آزاد است و در مقایسه با اتحادیه اروپا که سقف 20 میلی گرمی دارد، اجازه مصرف 60 میلی گرم نیکوتین در هر میلی متر مایع را می دهد.
استرالیا در ماه اکتبر اعلام کرد که مردم دیگر قادر به خرید محصولات ویپینگ نیکوتین بدون نسخه نخواهند بود.
عایشه ورال، معاون وزیر بهداشت روز پنجشنبه گفت: «در نهایت، تنباکو یکی از کشنده‌ترین موادی است که مردم می‌توانند مصرف کنند و ویپ‌ها مضرات مرتبط با آن را ندارند، و به همین دلیل است که ما رویکردی متناسب با ریسک را برای این انتخاب‌ها در پیش گرفته‌ایم». ضمن اعلام ممنوعیت استعمال دخانیات.
تقاضای ویپینگ
تنها حدود 11.6 درصد از نیوزلندی‌های بالای 15 سال سیگار می‌کشند، اما کاهش میزان مصرف سیگار با افزایش میزان مصرف سیگار مرتبط است، به طوری که حدود 600 خرده‌فروش تایید شده برای پاسخگویی به این تقاضا هستند.
سازمان جهانی بهداشت در ماه جولای اعلام کرد که بازاریابی شیک صنعت تنباکو جوانان را به سیگارهای الکترونیکی جذب می کند که می تواند منجر به اعتیاد به دخانیات شود.
شرکت‌های بزرگ دخانیات به سرعت به سیگارهای الکترونیکی روی آوردند که طعم‌های متفاوتی را ارائه می‌کردند و طرح‌هایی را برای نسل جدیدی از کاربران ایجاد کردند.
فیلیپ موریس، سازنده سیگار مارلبرو، اکنون دستگاه IQOS را می فروشد، دستگاهی که گرم می کند اما بسته های تنباکوی آسیاب شده را نمی سوزاند تا یک آئروسل پر از نیکوتین مشابه آنچه در سیگارهای الکترونیکی تولید می شود، بسازد.
British American Tobacco سیگارهای الکترونیکی را با نام تجاری Vuse می فروشد، در حالی که Imperial Brands سیگارهای الکترونیکی Blu را به بازار عرضه می کند.
پروفسور کالین توکویتونگا، دانشیار دانشکده علوم پزشکی و بهداشت دانشگاه اوکلند، گفت: ویپینگ می تواند برای بزرگسالانی که می خواهند سیگار را ترک کنند، موثر باشد، اما برای جوانان هدف قرار گرفته است.
او گفت: “این اجتناب ناپذیر است که مردم از ویپینگ استفاده کنند، زیرا دسترسی به دخانیات واقعاً دشوار شده است. بنابراین باید یک کمپین برنامه ریزی شده و در نظر گرفته شده در رسانه های اجتماعی در مورد خطرات سیگار کشیدن وجود داشته باشد.”