موارد روزانه Covid-19 از Omicron در ایالات متحده در هفته گذشته 5٪ کاهش یافته است: CDC

واشنگتن: میانگین روزانه موارد کووید-19 از نوع Omicron در ایالات متحده در هفته گذشته حدود 5 درصد کاهش یافته است، به ویژه در مناطقی که شاهد افزایش اولیه عفونت ها مانند نیویورک، رود آیلند و کانکتیکات بودند. مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) روز جمعه گفت.
روشل والنسکی، مدیر CDC در یک نشست مطبوعاتی گفت که در هفت روز گذشته به طور متوسط ​​روزانه حدود 744600 مورد ابتلا به بیماری کووید-19 وجود داشت در حالی که بستری شدن روزانه کووید-19 در بیمارستان حدود 1 درصد کاهش یافت و به طور میانگین 21000 بستری شد. بیش از 1700 در روز.
او گفت: «در برخی از نقاط کشور ما شاهد کاهش تعداد موارد روزانه ناشی از نوع Omicron هستیم. افزایش موارد در زمان‌های مختلف در مناطق مختلف آغاز شد و (ما) ممکن است در روزها و هفته‌های آینده شاهد افزایش موارد در برخی مناطق کشور باشیم.»
در همین حال، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد، خدمات پستی ایالات متحده پس از ثبت میلیون‌ها سفارش از طریق وب‌سایت جدید فدرال که این هفته راه‌اندازی شد، ارسال آزمایش‌های سریع کووید-19 در خانه را روز پنجشنبه آغاز کرد.
جفری زینتز، هماهنگ کننده پاسخ به کووید-19 کاخ سفید در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت، دولت فدرال ده ها میلیون آزمایش به همراه ماسک های رایگان با کیفیت بالاتر را آماده ارسال دارد و هفته آینده تعداد خانواده هایی که آنها را سفارش داده اند، اعلام خواهد کرد.
والنسکی همچنین به خبرنگاران گفت که آژانس به دنبال تغییر زبان خود در مورد واکسیناسیون کووید-19 است تا آمریکایی ها را تشویق کند تا با تزریق دوز تقویت کننده در یک بازه زمانی توصیه شده، “به روز” واکسن های خود را انجام دهند، اما نگفت که آیا آژانس. به طور رسمی تعریف خود را از کاملاً واکسینه شده تغییر می داد.