موج پنجم مبتنی بر Omicron در پاکستان آغاز شده است: مقامات

اسلام آباد: با ادامه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور، مقامات پاکستانی هشدار داده اند که موج پنجم مبتنی بر Omicron آغاز شده است.
مرکز فرماندهی و عملیات ملی، نهاد اصلی حاکم بر سیاست ها و اجرای تلاش ملی کووید-19 پاکستان، روز دوشنبه جلسه ای برگزار کرد و در مورد داده های نمودار منحنی اپیدمی، استراتژی ملی واکسن و شیوع بیماری در سراسر کشور پس از 708 مورد بحث و گفتگو کرد. به گزارش اینترنشنال نیوز، در یک روز ثبت شد – بالاترین میزان از 30 اکتبر که 733 عفونت شناسایی شد.
در این نشست همچنین شیوع بیماری بررسی شد و مشخص شد که “موج پنجم کووید-19 که توسط Omicron محور است با سرعت زیادی در حال گسترش است.”
NCOC گفت که طی سه روز گذشته، نسبت مثبت در کراچی با حداکثر تعداد موارد مثبت از 2 درصد به 6 درصد رسیده است.
این سازمان از مردم خواست برای جلوگیری از شیوع موج پنجم کرونا، واکسن زده، ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. به اشتراک گذاشته شد که افراد واکسینه شده کمتر تحت تأثیر Omicron قرار می گیرند.
داده‌های NCOC روز دوشنبه نشان داد که این کشور بیشترین تعداد موارد ابتلا به کووید-19 را در یک روز از 30 اکتبر به ثبت رسانده است، زیرا 708 مورد عفونت در 24 ساعت گذشته شناسایی شده است.
آمارهای صادر شده توسط NCOC حاکی از آن است که 45643 آزمایش تشخیصی در طول شبانه روز انجام شده است که طی آن 708 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
آخرین موارد عفونت، نسبت مثبت کشور را به 1.55 درصد رساند.
این در حالی است که طی 24 ساعت گذشته دو بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان در کشور به 28943 نفر رسید و 144 نفر بهبود یافتند که مجموع بهبود یافتگان به یک میلیون و 257 هزار و 168 نفر رسید.