مودی: پوتین در نشست 6 دسامبر در هند با مودی دیدار می کند | اخبار هندوستان

دهلی نو: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در 6 دسامبر به هند سفر می‌کند، زمانی که او و نخست‌وزیر مودی اولین نشست حضوری هند و روسیه را در دو سال اخیر برگزار خواهند کرد. آریندام باغچی، سخنگوی MEA روز جمعه گفت: آنها وضعیت و چشم انداز روابط دوجانبه را بررسی خواهند کرد و راه های تقویت مشارکت استراتژیک بین کشورها را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.
نکته قابل توجه این بازدید، تحویل سامانه های موشکی اس-400 تریومف است که ورود اجزای آن به هند آغاز شده است. قرار است تحویل اولین اسکادران تا دسامبر به پایان برسد. ایالات متحده می تواند تحریم هایی را علیه هند به دلیل مشارکت در معاملات با بخش های روسیه اعمال کند.
آخرین اجلاس سالانه هند و روسیه در سپتامبر 2019 با بازدید مودی از ولادی وستوک برگزار شد.
نشست مودی و پوتین همزمان با اولین نشست گفتگوی 2+2 بین راجنات سینگ وزیر دفاع و اس جایشانکار وزیر امور خارجه با همتایان مربوطه خود سرگئی شویگو و سرگئی لاوروف خواهد بود. باغچی گفت که این گفتگو پس از گفتگوی تلفنی بین مودی و پوتین در 28 آوریل به توافق رسید.
سفارت روسیه در توییتی نوشت: «انتظار می‌رود وزیران درباره موضوعات کلیدی منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله وضعیت منطقه آسیا و اقیانوسیه و تحولات #افغانستان و #سوریه گفت‌وگوهای عمیق داشته باشند و همچنین در مورد تعاملات در #سوریه تبادل نظر کنند. SCO و # RIC.”
این اجلاس نمی تواند در سال 2020 اتفاق بیفتد. باغچی یادآور شد که این اولین باری است که رهبران دو کشور به صورت حضوری با یکدیگر دیدار خواهند کرد “پس از دیدار آنها در حاشیه اجلاس سران بریکس در برازیلیا در نوامبر 2019. شش گفتگوی تلفنی انجام شده است. بین دو رهبر از نوامبر 2019 تا به امروز جدا از دیدارهای مجازی برای اجلاس های چندجانبه.