مورد تک Omicron پکن توجه ملی را به خود جلب می کند

پکن: یک زن 26 ساله در پکن، پایتخت چین که به ویروس کووید-19 مبتلا شده است، توجه ملی را در رسانه های اجتماعی به دلیل سفرهای خرید خود به خود جلب کرده است.
این زن که نامش مشخص نشده است، بنا به گزارش ها قبل از بروز علائم ابتلا به ویروس، از مغازه های گران قیمت در شهر بازدید کرده است.
مشخص نیست که او کجا و چگونه آلوده شده است و وضعیت فعلی او علنی نشده است.
پرونده این زن به طور گسترده در فضای مجازی مورد بحث قرار گرفت و نشان دهنده تلاش های پرزحمت دولت برای ردیابی و جداسازی هر مورد ویروسی، همراه با شناسایی و آزمایش هر کسی است که ممکن است یک فرد آلوده با آنها در تماس بوده باشد.
اولین مورد گزارش شده از نوع omicron باعث افزایش اقدامات در پکن شده است، تنها چند هفته قبل از میزبانی بازی های المپیک زمستانی.
بیش از 13000 نفر و تمام مکان هایی که این زن 26 ساله بازدید کرده است مورد آزمایش قرار گرفته و مجتمع آپارتمانی و محل کار وی پلمپ شده است.
مقامات روز شنبه گفتند که این زن در منطقه شمال غربی شهر هایدیان، محل استقرار برخی از دانشگاه های برتر کشور، زندگی و کار می کند و در دو هفته گذشته سابقه سفر به خارج از پکن نداشته است.
روز دوشنبه هیچ مورد جدیدی در پکن گزارش نشد، اگرچه شهر مجاور تیانجین شاهد 80 مورد دیگر بود.
رسانه های دولتی روز دوشنبه گزارش دادند که پایتخت با 20 میلیون نفر ساکن، محدودیت های شدیدتری را برای سفر در نظر گرفته است. تمام ارتباطات ترانزیت با تیانجین قبلاً قطع شده است. پروازهای بین المللی به شدت کاهش یافته است و مسافران داخلی اگر قبل از رسیدن به پکن به مکان دوم منتقل شوند، ممنوع شده است.
بازی های المپیک در 4 فوریه، تنها چند روز پس از آغاز جشن های سال نو قمری، افتتاح می شود. ورزشکاران، مقامات، کارکنان و روزنامه نگاران موظفند بدون تماس خارجی وارد حباب حلقه بسته شده و تحت آزمایش روزانه قرار گیرند.
به عنوان یک اقدام احتیاطی دیگر، پکن مسافران را ملزم می کند که از تاریخ 22 ژانویه، ظرف 72 ساعت پس از ورود، آزمایشات اسید نوکلئیک را انجام دهند. برخی از مدارس در پکن نیز زودتر تعطیل شده و کلاس ها را قبل از تعطیلات زمستانی به صورت آنلاین منتقل کرده اند.
مقامات سراسر کشور همچنین از ساکنان خواستند به جای سفر به شهر خود، برای سال جدید در شهرهای خود بمانند. سایت‌های گردشگری، از جمله بخش‌هایی از دیوار بزرگ، نیز در بحبوحه سیاست «صفر کووید» چین که باعث شده میلیون‌ها نفر در قرنطینه قرار گرفته‌اند، بسته شده‌اند.
فشارهای اقتصادی، لجستیکی و روانی ناشی از این سیاست به طور فزاینده‌ای آشکار شده است و تنش‌هایی را در مورد مدت زمان باقی ماندن محدودیت‌ها ایجاد می‌کند.
پس از سه هفته انزوا، به نظر می‌رسد که پایتخت باستانی شیان در حال تغییر مسیر است و قوانین ماندن در خانه در محله‌هایی که مصمم به عاری از ویروس هستند لغو شده است.
تقریباً 1000 کیلومتر (600 مایل) جنوب غربی پکن، شهر شیان، که 13 میلیون نفر جمعیت دارد و به عنوان یک مکان توریستی مهم برای جنگجویان سفالی مشهورش به حساب می آید، از دسامبر سال گذشته بیش از 2000 عفونت را گزارش کرده است.