مکرون بالاترین نشان افتخار ژنرال آمریکایی فرانسه را اعطا می کند

پاریس: ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ایالات متحده، روز جمعه بالاترین مدال افتخار فرانسه را به دلیل نقشش در هماهنگی حمایت از اوکراین و برای بیش از 40 سال فعالیت نظامی خود که در دفاع از دموکراسی سپری کرده است، دریافت خواهد کرد. امانوئل مکروندفتر گفت.
مایلی که برای شرکت در مراسمی در نرماندی به مناسبت هفتاد و نهمین سالگرد D-Day به فرانسه سفر می کند، در آستانه پایان دوره چهار ساله افسر ارشد ارتش ایالات متحده است و قصد دارد پس از پایان دوره ریاستش در 30 سپتامبر بازنشسته شود.
ماکرون قصد دارد به او نشان صلیب بزرگ اعطا کند لژیون افتخار در مراسمی بسته
این مدال توسط امپراتور فرانسه ساخته شده است ناپلئون بناپارت در سال 1802. هر ساله به حدود 2000 شهروند و حدود 300 خارجی برای دفاع از ارزش های فرانسوی اعطا می شود.
دفتر مکرون اعلام کرد: «رئیس‌جمهور فرانسه به استحکام و کیفیت پیوندهای همکاری نظامی که دو کشور ما را متحد می‌کند و به نقش برجسته ژنرال میلی در این روابط ادای احترام خواهد کرد».
این فرصتی برای رئیس‌جمهور خواهد بود تا در زمینه‌های متعدد همکاری نزدیک بین دو کشورمان، از ساحل تا شام، در پس‌زمینه جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین، گفتگو کند.
اوایل سال جاری، مکرون نشان لژیون افتخار را به رئیس جمهور اوکراین اعطا کرد ولودیمیر زلنسکی برای موضع کشورش در برابر تهاجم روسیه.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این جایزه را در سال 2006 دریافت کرد. مکرون در نظر گرفته است که این افتخار را از پوتین سلب کند، اما گفته است که تصمیم برای انجام این کار “باید در لحظه مناسب گرفته شود.”