میلواکی: مظنون حمله به رژه در ویسکانسین در حالی که دادستان اتهامات را آماده می کند در دادگاه حاضر می شود

واکشا: راننده متهم به حمله در یک رژه سنتی کریسمس که منجر به کشته شدن پنج نفر و مجروح شدن حداقل 48 نفر در نزدیکی میلواکی شد، قرار بود روز سه شنبه در اولین حضور در دادگاه از زمان خشم آخر هفته با اتهامات جنایی روبرو شود.
دارل بروکس، 39 ساله، قرار بود ساعت 4 بعد از ظهر به وقت گرینویچ (2200 به وقت گرینویچ) به دادگاه منطقه واوکشا برود، زیرا مقامات گفتند که او عمداً یک SUV را از موانع پلیس در روز یکشنبه عبور داده و به رژه سالانه شهر Waukesha، در حدود 20 مایلی (32 کیلومتری) غرب رفته است. از میلواکی
دنیل تامپسون، رئیس پلیس واوکشا، روز دوشنبه گفت که اداره او پنج مورد قتل عمدی درجه یک را به دادستان ارجاع خواهد داد و اتهامات اضافی ممکن است بعداً با پیشرفت تحقیقات مطرح شود.
اما وب‌سایت سو اوپر، دادستان ناحیه Waukesha County، روز سه‌شنبه گفت که دفتر او هنوز در حال تصمیم‌گیری درباره اتهامات بروکز، ساکن میلواکی است که بلافاصله پس از آن در نزدیکی صحنه قتل عام دستگیر شد.
پلیس انگیزه تروریسم را رد کرده و گفته است که بروکس که از یک پرونده آزار خانگی به قید وثیقه خارج شده بود، به تنهایی عمل کرده است.
تامپسون گفت که پلیس وقتی بروکس را در مسیر رژه رانندگی کرد، تعقیب نکرد، اما یک افسر برای متوقف کردن خودروی اسپرت شلیک کرد.
مجروحان شامل حداقل 18 کودک بودند که دچار خراشیدگی صورت، شکستگی استخوان و صدمات جدی سر شدند و به بیمارستان کودکان ویسکانسین در میلواکی منتقل شدند. مقامات گفتند که وضعیت شش نفر وخیم گزارش شده است. حداقل دو تن از این کودکان از بیمارستان مرخص شده اند.
پنج قربانی که در محدوده سنی 52 تا 81 سال قرار داشتند، شامل برخی از اعضای گروه رژه “بزرگ‌های رقصنده میلواکی” بودند.
این گروه روز سه‌شنبه در فیس‌بوک گفت: «قلب‌های ما به خاطر از دست دادن مادربزرگ‌ها و داوطلبانمان سنگین است» و افزودند که وضعیت برخی از مجروحان مساعد است و یکی از آنها از بیمارستان مرخص شده است.
این حادثه توجه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، که این حمله را “وحشتناک” خواند، و پاپ فرانسیس را به خود جلب کرد. واتیکان روز سه شنبه پیام تسلیت خود را به اسقف کاتولیک رومی میلواکی ارسال کرد.
در این پیام آمده است: «پاپ» ارواح جان باختگان را به رحمت خدای متعال می ستاید و برای مجروحان و داغدیدگان شفا و تسلی الهی را التماس می کند.
در یکی از چندین مراسم و خدمات در روز دوشنبه، جرمی ویتگ، 39 ساله، متخصص فناوری اطلاعات، گفت: “Waukesha قوی است. به همین دلیل است که ما اینجا هستیم.”
ویدئوی این حادثه که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد که یک خودروی شاسی‌بلند قرمز رنگ در امتداد مسیر رژه و سپس به سمت راهپیمایی مسابقه می‌دهد و به نظر می‌رسد که بیش از ده‌ها نفر را زیر گرفته است، قبل از اینکه عابران از پیاده‌روها برای کمک به آن‌ها دویدند.
برایان هافمن، 33 ساله، یکی از ساکنان Waukesha، روز دوشنبه گفت: “من کودکانی را دیدم که زیر گرفته شدند.” “من هنوز کاملا شوکه هستم.”
بروکس آخرین بار پس از ارسال وثیقه نقدی 1000 دلاری در 11 نوامبر از بازداشت آزاد شد، مبلغی که دفتر دادستان منطقه میلواکی گفت که “با توجه به ماهیت اتهامات اخیر” علیه او “به‌طور نامناسبی کم است”.
دادستان ها و سوابق دادگاه ایالتی نشان می دهند که بروکس در 5 نوامبر به ممانعت از یک افسر، تسلیحات، خطر بی احتیاطی، رفتار نابهنجار و پرش وثیقه جنایتکارانه در یک پرونده آزار خانگی متهم شده بود.
تامپسون گفت، اندکی قبل از حمله روز یکشنبه به رژه، پلیس شکایتی را برای اغتشاش خانگی دریافت کرد که شامل بروکس و یک چاقو بود.