میکاپ آرتیست «Euphoria» فاش می‌کند که تغییراتی در فصل آینده برای شخصیت‌ها وجود دارد

نوشته شده توسط لی دولان، سی ان ان

در بیشتر صنایع، جلب توجه به کار شما اولین قدم برای موفقیت است. اما برای هنرمند آرایشگر صفحه نمایش Doniella Davy – که به اختصار از Donni استفاده می کند – هدف این بود که دست او پنهان بماند.

دیوی تلفنی گفت: “می‌دانی کارت خوب است اگر نامرئی باشد.” “(آرایش) باید به زیبایی در داستان وجود داشته باشد و به گونه ای به آن اضافه شود که تقریباً حتی متوجه وجود آن نشوید.”

سینماگران با چشم تیزبین ممکن است لحظاتی از کارهای دست دیوی را در فیلم های اخیر برنده اسکار تشخیص دهند، مانند درخشندگی نرم پوست تروانته رودز در داستان بلوغ “مهتاب” یا گونه های کاملا برافروخته کیکی لین در فیلم عاشقانه احساسی. “اگر خیابان بیل می توانست صحبت کند.” اما این مشارکت او در درام پیچیده نوجوانان HBO “Euphoria” – با بازی Zendaya در کنار هانتر شفر، الکسا دمی و باربی فریرا تازه وارد – بود که دیوی را به دلیل ظاهر برجسته‌ای که به دور از ظاهری ظریف بودند، به شهرت صنعت زیبایی رساند.

درخشش پوست یکی از ویژگی های بارز درمان آرایشی بود "مهتاب."

پوست درخشان یکی از مشخصه های آرایش در «مهتاب» بود. اعتبار: عکس استوک مووی استور با مسئولیت محدود/آلامی

هنگامی که سریال در تابستان 2019 شروع به کار کرد، آرایش مسحورکننده در فصل اول به ویژه توجه بینندگان Gen Z را به خود جلب کرد. این قیافه به سرعت در رسانه های اجتماعی پخش شد: خط چشم بالدار از سنگ های قیمتی رنگین کمانی، چشم های حلقه شده با سرمه نارنجی نئون و سایه چشم سفید عاج که با دست به صورت ابرهای مینیاتوری نقاشی شده است.

در ماه‌های بعد از پایان فصل، «Euphoria» به ایجاد روندهای بی‌شماری TikTok ادامه داد و برخی از جذاب‌ترین ظاهرهای فصل را بازسازی کرد. دیوی نیز در این برنامه حضور داشت و به کسانی که آنقدر شجاع بودند که سبک جاه طلبانه او را تقلید کنند تشویق می کرد. سپس، در ماه سپتامبر، “Euphoria” با برنده شدن امی برای گریم خلاقانه اش شناخته شد. در فوریه امسال، دیوی مجموعه‌ای محدود از عکس برگردان‌های درخشان را با الهام از شخصیت جولز با برند لندنی Face Lace داشت. اکنون، پس از دو اپیزود بین فصلی در زمستان گذشته برای راضی نگه داشتن طرفداران، فصل دوم در افق است (دیوی برای مصاحبه خود در حین فیلمبرداری تماس گرفت) اگرچه تاریخ رسمی تایید نشده است.
02 آرایش سرخوشی

هانتر شفر در «Euphoria» نقش جولز را بازی می‌کند که یکی از رساترین شخصیت‌های سریال از نظر گریم روی صفحه است. اعتبار: با احترام به HBO

تعداد کمی از هنرمندان آرایشگر صفحه نمایش به سطح بدنامی که دیوی در کار کوتاه خود دارد دست یافته اند. به گفته دیوی، در تلویزیون و فیلم – مگر اینکه توسط داستان مشخص شود – آرایش به ندرت پررنگ است و در عوض معمولاً “زیر رادار” پرواز می کند.

اما شکستن قانون نانوشته صنعت او تحسین منتقدان و طرفداران رو به رشد او را به همراه داشت (او نزدیک به 250000 دنبال کننده در اینستاگرام و 73000 نفر دیگر در TikTok دارد) – چیزی که او اذعان دارد رویای بسیاری از کارهایش است.

دیوی گفت: “همه ما مخفیانه آرزوی این شناخت را داریم، تا مردم میزان کار و برنامه ریزی و فکر و تلاشی که واقعاً با آن همراه است را بدانند و درک کنند.” “بنابراین این واقعاً غیرمنتظره و واقعاً چیز خاصی بود که کار من در سینما و تلویزیون به رسمیت شناخته شود.”

07 آرایش سرخوشی

نورپردازی کم رنگ و رنگی که اغلب در “Euphoria” استفاده می شود، توجه زیادی برای دیوی بود. در این صحنه‌ها، او به سمت محصولاتی با روکش‌های درخشان و بازتابنده مانند زرق و برق یا جواهرات گرایش پیدا کرد. اعتبار: با احترام به HBO

“قطعاً فشاری برای داشتن ظاهری جذاب وجود دارد”

ترس در واژگان دیوی زیاد نیست. اندکی پس از فارغ التحصیلی از مؤسسه پرت در بروکلین در رشته عکاسی، دیوی ایمان خود را جهشی کرد و در یک دوره آموزشی در رشته گریم سینمایی ثبت نام کرد. او کارنامه خود را با پاسخ دادن به تبلیغات در Craigslists، کمک به فیلم‌های دانشجویی و پروژه‌های کم‌هزینه ایجاد کرد.

او گفت: «من اصلاً در این مورد نگرانی نداشتم. “این یک تصمیم جدی بود.”

اما در عین حال، دیوی نمی تواند با نزدیک شدن به فصل دوم تا حدودی احساس ترس کند. “این کمی ترسناک است، زیرا می دانم که مردم منتظر چیزی هستند.”

برگردان های رنگین کمانی صورت که در فصل اول روی Shafer استفاده شد، الهام بخش اولین تلاش دیوی در آرایش تجاری شد.

برگردان های رنگین کمانی صورت که در فصل اول روی Shafer استفاده شد، الهام بخش اولین تلاش دیوی در آرایش تجاری شد. اعتبار: با احترام به HBO

آیا نگرانی از رکود آلبوم دوم است؟ “قطعاً فشاری برای داشتن ظاهری جذاب وجود دارد… اما این سوال نیز وجود دارد که خوب، چگونه می توانم گفتگو را با آرایش ادامه دهم؟” دیوی پرسید. “چون درست نیست که فقط با صدای بلند تر صحبت کنیم — نئون بیشتر، طلای ضخیم تر یا بدلیجات بیشتر. این لزوماً جهت درستی نیست.”

مانند بسیاری از درام‌های نوجوانان، شخصیت‌های نوجوان با خطرات عاطفی بالایی روبرو هستند، از سوء مصرف مواد و کار جنسی گرفته تا حمله به مواد مخدر و برخورد با پلیس. و دیوی اصرار می‌ورزد که آرایش از خطوط خطای سفر اغلب پراکنده هر شخصیت پیروی می‌کند.

دیوی درباره فصل دوم گفت: «این یک «سرخوشی» بزرگ‌تر است. “زمان زیادی گذشته است. همه کمی بزرگ شده‌اند. ما در یک مکان زندگی می‌کنیم، اما جهان کمی تغییر کرده است. دنیای “Euphoria”، درست مانند دنیای ما.”

گریم در نمایش قوس داستانی کت، با بازی باربی فریرا، در فصل اول ضروری بود.

گریم در نمایش قوس داستانی کت، با بازی باربی فریرا، در فصل اول ضروری بود. اعتبار: با احترام به HBO

دیوی می‌گوید علی‌رغم اینکه مجبور است مادرش را حفظ کند، آرایش با چرخش به مینیمالیسم پاسخ می‌دهد. او گفت: «احساس می‌کنم پیوسته به مینیمالیسم مدرن دهه 1960 کشیده شده‌ام. “این واقعا متفاوت است.”

اما بازه‌های زمانی شل، طرح‌های سریع و مفاهیم انتزاعی تقریباً به برنامه‌ریزی می‌رسد، زیرا او فیلم‌نامه‌هایی را برای کل فصل دریافت نمی‌کند، در عوض بر اساس اپیزود به اپیزود به‌صورت غیر زمانی کار می‌کند. بنابراین، او به دانش صمیمی اعضای بازیگر در مورد اینکه چه کسی در حال بازی هستند متکی است زیرا نمی تواند قوس های شخصیتی آنها را پیش بینی کند.

او توضیح داد: «این همیشه یک فرآیند فوق‌العاده مشارکتی است که در آن یک مکالمه است. “من می گویم، “پس صحنه قبل از این، شخصیت شما مهمانی را ترک کرده و گریه می کند. و این جایی است که احساس می کنم او اکنون در آن قرار دارد. و این آرایشی است که در ذهن دارم. شما در مورد آن چه احساسی دارید. آیا فکر می کنید شخصیت شما هنوز هم در این مرحله خط چشم می پوشد؟ یا این احساس مسخره ای دارد؟”

04 آرایش سرخوشی

خط چشم سنگ‌های قیمتی که توسط الکسا دمی، بازیگر نقش مدی، پوشیده شده بود، در زمان پخش فصل اول بسیار هیجان‌انگیز بود. اعتبار: با احترام به HBO

هنگامی که فصل بعد پخش می شود، ممکن است طرفداران سریال با عناصر فانتزی مانند آرایش فصل اول برخورد نکنند، اما این بدان معنا نیست که دیوی خلاقیت خود را کاهش می دهد. در رسانه‌های اجتماعی، دیوی منبع الهام برای افرادی است که از نظر زیبایی‌شناختی خفه شده‌اند: با انگشتانش سایه‌های صورتی کودک را از لایت‌هایش می‌کشد و ابروهای سبز را با چشم‌های گربه‌ای مرواریدی ترکیب می‌کند. و چیزهای بیشتری برای او در افق در بازار لوازم آرایش تجاری وجود دارد.

او با خنده گفت: «فکر نمی‌کنم در این مرحله هیچ راه برگشتی برای من وجود داشته باشد. مثل این است که جانور رها شده است.