نامزد نخست وزیر تایلند با پیراهن ماری جوانا رای آورد

بانکوک: وزیر بهداشت تایلند و شاهدانه مدافع آنوتین چارنویراکول در جریان انتخابات روز یکشنبه هنگامی که او با پوشیدن یک پیراهن تیره با برگ های ماری جوانا به رنگ سبز روشن، برای رای دادن به شعبه رای وارد شد، سرش را برگرداند.
این مرد 56 ساله کاندیدای نخست وزیری حزب بومجایتای است که بر اساس وعده تبلیغات انتخاباتی خود تبلیغات کرده است. ماری جوانای پزشکی پس از تلاش موفقیت آمیز برای جرم زدایی این ماده در سال گذشته.
بدون وجود مقررات مرتبط، استفاده تفریحی افزایش یافت و محافظه کاران این کشور آسیای جنوب شرقی را خشمگین کرد. آنوتین قول داده است که در صورت انتخاب مجدد، مقررات را برای محدود کردن استفاده تفریحی و محدود کردن مصرف حشیش فقط برای اهداف پزشکی تشدید خواهد کرد.
آنوتین هنگام بیرون آمدن از صندوق رای لبخندی زد و از پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد نماد پیراهنش خودداری کرد.
حزب او که در انتخابات 2019 با همان پلتفرم شرکت کرد، پس از آن در جایگاه پنجم قرار گرفت و به آن موقعیت در دولت فعلی تحت حمایت ارتش داد. به احتمال زیاد این عملکرد امسال نیز تکرار خواهد شد.
رای گیری در ساعت 17:00 به وقت محلی (1000 GMT) در تایلند بسته می شود، جایی که 52 میلیون واجد شرایط رای دادن می توانند وضعیت موجود تقریباً یک دهه دولت تحت حمایت ارتش، به ریاست ژنرال بازنشسته، نخست وزیر را بر هم بزنند. پرایوت چان اوچا.
پرایوت با پلتفرم پوپولیستی حزب اپوزیسیون فیو تای، تحت حمایت خانواده میلیاردر شیناواترا، که در هر انتخابات پیروز شده است، روبرو می شود. انتخابات در تایلند از سال 2001