نخست وزیر سابق مالزی ماهاتیر، 96 ساله، در بیمارستان قلب بستری شد

کوالالامپور: ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر سابق مالزی، 96 ساله، برای سومین بار در کمتر از یک ماه گذشته در بیمارستان بستری شد، سخنگوی وی روز شنبه گفت که نگرانی‌هایی را در مورد سلامتی وی ایجاد کرده است.
سخنگو که خواست نامش فاش نشود، گفت که نخست وزیر سابق که زمانی مسن ترین رهبر جهان بود، در بخش مراقبت های قلبی موسسه ملی قلب بستری شده است. او گفت که بیانیه ای اواخر روز شنبه صادر خواهد شد.
گروه زیادی از خبرنگاران بیرون بیمارستان جمع شده بودند و منتظر اخبار بودند.
ماهاتیر در 7 ژانویه تحت یک روش پزشکی انتخابی در همان بیمارستان قرار گرفت و شش روز بعد مرخص شد. ماه گذشته، او برای “چکاپ کامل پزشکی” و مشاهده بستری شد.
او دو عمل جراحی بای پس کرونر انجام داده است، اما همچنان قوی و تیز هوش بود. او اپوزیسیون را به پیروزی تاریخی در انتخابات در سال 2018 رهبری کرد که به دلیل سرنگونی یک دولت فاسد در اولین انتقال مسالمت آمیز قدرت از زمان استقلال مالزی در سال 1957 مورد استقبال قرار گرفت.
ماهاتیر در سن 92 سالگی برای دومین بار به مسن ترین رهبر جهان تبدیل شد، اما این پیروزی تنها 22 ماه طول کشید زیرا دولت او به دلیل درگیری های داخلی فروپاشید. اما این مانع او نشد و ماهاتیر در سال 2020 یک حزب جدید قومیتی مالایی را برای مخالفت با رهبری جدید تشکیل داد.