نخست وزیر عمران: تصمیم در مورد تمدید فرماندهی ارتش پاکستان، ژنرال باجوا می تواند منتظر بماند

اسلام‌آباد: عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان گفته است که هنوز به تمدید دوره تصدی ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش، فکر نکرده است، زیرا هنوز زمان برای پایان دوره او باقی مانده است.
روزنامه داون گزارش داد که نخست وزیر خان در مورد موضوع بحث برانگیز تمدید دوره تصدی باجوا گفت که او از رابطه بی سابقه ای با رهبری نظامی برخوردار است.
“سال جاری به تازگی آغاز شده است و نوامبر بسیار دور است. پس چرا نگرانی در مورد تمدید دوره فرماندهی ارتش وجود دارد؟”
خان گفت که تا کنون به تمدید دوره تصدی COAS Bajwa فکر نکرده است.
این مرد 61 ساله تا 28 نوامبر 2022 در پست فرماندهی ارتش خدمت خواهد کرد.
باجوا، یکی از نزدیکان خان، قرار بود در 29 نوامبر 2019 در پایان دوره سه ساله اصلی خود بازنشسته شود، اما نخست وزیر خان با استناد به وضعیت امنیتی منطقه ای، طی یک اطلاعیه به رئیس ارتش به مدت مشابه تمدید دیگری داد.
با این حال، دیوان عالی کشور در 28 نوامبر با توجه به اینکه قانونی برای تمدید دوره فرماندهی ارتش وجود ندارد، دستور دولتی را تعلیق کرد. اما دادگاه عالی پس از اینکه دولت اطمینان داد که پارلمان قانونی را در مورد تمدید/انتصاب مجدد یک فرمانده ارتش ظرف شش ماه تصویب خواهد کرد، به ژنرال باجوا تمدید شش ماهه داد.
دولت پس از تردید اولیه حمایت احزاب اصلی اپوزیسیون را جلب کرد و سه لایحه برای افزایش سن بازنشستگی از 60 به 64 سال برای روسای ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی و رئیس ستاد مشترک ارتش به مجلس شورای ملی ارائه کرد. کمیته کارکنان
خان در مورد شایعات توافق احتمالی بین مسلم لیگ نواز پاکستان (PML-N) و ارتش برای سرنگونی دولت خود، گفت که شخصا تحت هیچ نوع فشاری قرار نگرفته است.
در این گزارش آمده است که این سیاستمدار کریکت که تبدیل به کریکت شده است، گفت که از حمایت متحدانش برخوردار است و ابراز اطمینان کرد که دولتش تا سال 2023 ماموریت پنج ساله خود را تکمیل خواهد کرد.