نخست وزیر فرانسه با افزایش موارد ابتلا به کووید-19 مثبت است

پاریس: به گفته دفتر وی، نخست وزیر فرانسه روز دوشنبه ساعاتی پس از بازگشت از سفر خود به بلژیک و درست زمانی که فرانسه شاهد افزایش مجدد عفونت ها در سراسر کشور است، آزمایش کووید-19 مثبت شد.
دفتر وی گفت ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه، برنامه خود را برای 10 روز آینده برای ادامه فعالیت های خود در انزوا تطبیق خواهد داد. مقامات مقر نخست وزیری درباره اینکه آیا کاستکس علائم ویروسی دارد یا خیر، اظهار نظر نکردند.
دفتر او گفت که یکی از دختران کاستکس روز دوشنبه پس از بازگشت پدرش از ملاقات با الکساندر دو کرو، نخست وزیر بلژیک در بروکسل، آزمایش مثبت شد و خود کاستکس سپس دو آزمایش را انجام داد که هر دو مثبت بودند.
به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی بلژیک RTBF، دفتر دی کرو گفت که او سه شنبه مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و در حالی که منتظر نتیجه است، خود را ایزوله خواهد کرد.
در حالی که 75 درصد از جمعیت فرانسه واکسینه شده اند، تعداد عفونت های ویروسی در هفته های اخیر به سرعت افزایش یافته است. بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر مرتبط با این ویروس نیز در فرانسه در حال افزایش است، اگرچه بسیار کمتر از سطوح بحرانی افزایش‌های قبلی است.
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، دسامبر گذشته به کووید-19 مبتلا شد و سایر وزرای دولت نیز به این ویروس مبتلا شده اند.