نخست وزیر هند توییتر شخصی را هک کرد

دفتر نخست وزیر هند روز یکشنبه در توئیتی اعلام کرد: موضوع به توییتر منتقل شد و حساب کاربری بلافاصله ایمن شد.

مقامات افزودند: “در مدت کوتاهی که حساب در معرض خطر قرار گرفت، هر توییتی که به اشتراک گذاشته شده است باید نادیده گرفته شود.”

چندین کاربر توییتر اسکرین شات هایی از توئیت منتشر شده از حساب شخصی توئیتر نخست وزیر هند به اشتراک گذاشتند.نارندرامودیطبق گزارش News-18 وابسته به CNN، زمانی که به خطر افتاد.

در این اسکرین شات آمده بود: “هند رسما بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است. دولت به طور رسمی 500 بیت کوین خریده است” و آنها را “برای همه ساکنان کشور توزیع می کند.”

آن توییت از آن زمان حذف شده است. به همراه این توییت، یک لینک کلاهبرداری احتمالی نیز ضمیمه شده است.

مخترع خودخوانده بیت کوین تا حد زیادی در آزمایش بر مخترع به ارزش 54 میلیارد دلار پیروز شد

مودی بیش از 70 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد که در بین رهبران جهان بیشترین فالوور را دارد.

هند بیت کوین را به عنوان ارز قانونی به رسمیت نمی شناسد.

در ماه سپتامبر، السالوادور اولین کشور در جهان بود که ارز دیجیتال را به عنوان ارز دیجیتال استفاده کرد و ماه گذشته، نایب بوکله، رئیس جمهور این کشور، گفت که قصد دارد اولین «شهر بیت کوین» جهان را بسازد – که در ابتدا توسط اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین تامین می شد.
هند حتی اخیراً ایده ممنوعیت کریپتو را مطرح کرده است. ماه گذشته، دولت مودی گفت که در حال آماده شدن برای ارائه لایحه‌ای است که «همه ارزهای دیجیتال خصوصی در هند را ممنوع می‌کند». اما شرح این لایحه همچنین می‌گوید که «استثناهای خاصی برای ترویج فناوری اساسی ارزهای دیجیتال و کاربردهای آن وجود دارد».

این زبان جای زیادی برای تفسیر باقی می گذارد. این لایحه مشخص نکرده است که منظور از رمزارزهای «خصوصی» چیست، بنابراین مشخص نیست که آیا این موضوع در مورد سکه‌های پرمعامله جهان از جمله بیت کوین و اتریوم صدق می‌کند یا خیر. وزارت دارایی هند در ماه گذشته به سوالات CNN Business درباره این لایحه پاسخی نداد. هنوز در جلسه فعلی مجلس ارائه نشده است.

– دیکشا مادوک در این گزارش مشارکت داشت.