نخست وزیر پاپوآ گینه نو: جیمز ماراپه کیست که پاهای نخست وزیر مودی را لمس کرد؟ | اخبار هند

دهلی نو: در جریان بازدید نخست وزیر نارندرا مودی از پاپوآ گینه نو (PNG) در روز یکشنبه، لحظه قابل توجهی در فرودگاه پورت مورسبی، جایی که نخست وزیر PNG در آن رخ داد. جیمز ماراپه متواضعانه پاهای نخست وزیر مودی را لمس کرد و از او دعای خیر کرد.
سفر نخست وزیر مودی به کشور هند و اقیانوسیه دومین مرحله از تور سه کشور او بود. با ورود او، سرود ملی هند در هوا طنین انداز شد و هر دو نخست وزیر را بر آن داشت تا به نشانه احترام ایستاده باشند. علاوه بر این، پس از ورود نخست وزیر مودی، یک گارد افتخار به او تعلق گرفت.
این بازدید از اهمیت تاریخی قابل توجهی برخوردار است زیرا تور افتتاحیه نخست وزیر مودی به PNG را نشان می دهد و او را به اولین نخست وزیر هند تبدیل می کند که تا کنون پا به این کشور هند و اقیانوس آرام گذاشته است.
به طور سنتی، پاپوآ گینه نو پس از غروب آفتاب از رهبران بازدید کننده استقبال تشریفاتی نمی کند. با این حال، در یک حرکت استثنایی، ملت ترتیب خاصی برای نخست وزیر مودی ترتیب دادند و از او با استقبال تشریفاتی کاملاً آراسته تجلیل کردند.
در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد جیمز ماراپ بدانید
*جیمز ماراپه او هشتمین نخست وزیر پاپوآ گینه نو است که از ماه مه 2019 بر سر کار آمده است. او از ژوئیه 2007 عضو پارلمان ملی پاپوآ گینه نو بوده و نماینده رای دهندگان تاری پوری اوپن در استان هلا در ارتفاعات است.
*در سال 2019، ماراپه یک طرح عدم اعتماد موفقیت آمیز علیه اونیل را رهبری کرد و نخست وزیر شد. او متعهد شده است که اقتصاد را بهبود بخشد، فساد را کاهش دهد و کشور را متحد کند.
*ماراپه به عنوان نخست وزیر، بر بهبود اقتصاد و کاهش فساد تمرکز کرده است. او همچنین متعهد شده است که به چالش های زیرساختی کشور رسیدگی کند و ارائه خدمات ضروری را بهبود بخشد.
*ماراپه در انتخابات عمومی سال 2007 به عضویت پارلمان ملی انتخاب شد. او در دولت نخست وزیر مایکل سومار به عنوان وزیر آموزش منصوب شد. در سال 2012 به عنوان وزیر دارایی منصوب شد.
* ماراپه در دبستان تاری، دبیرستان تاری و دانشگاه پاپوآ گینه نواو در سال 1993 با مدرک لیسانس هنر فارغ التحصیل شد. سپس قبل از ورود به سیاست به عنوان معلم و تاجر مشغول به کار شد.
*ماراپه در 24 آوریل 1971 در تاری، استان هلا به دنیا آمد.
*او از اعضای قوم هولی، یکی از بزرگترین قبایل و اقوام کشور است. پدر ماراپه یک کشیش ادونتیست روز هفتم بود که ماراپه با کلیسا هم هویت داشت.
*ماراپه ازدواج کرده است راشل ماراپهکه اصالتا اهل استان سپیک شرقی است. این زوج شش فرزند دارند.
(با ورودی های نمایندگی ها)