نخست وزیر پاکستان برای تقویت روابط استراتژیک به چین سفر می کند و احتمالاً به دنبال وام های بیشتری خواهد بود

اسلام آباد: عمران خان نخست وزیر پاکستان قرار است ماه آینده به چین سفر کند تا روابط استراتژیک خود را تقویت کند و روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور را تقویت کند.
این سفر به چین که پس از نزدیک به دو سال انجام می شود، فرصتی را برای دو طرف فراهم می کند تا نگاهی به وضعیت همکاری های دوجانبه داشته باشند و در مورد پروژه های بیشتری گفتگو کنند.
عاصم افتخار، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در یک رسانه گفت: «این سفر شراکت همکاری استراتژیک بین دو کشور ما را تقویت خواهد کرد و هدف ایجاد یک جامعه نزدیکتر چین و پاکستان با آینده مشترک در دوره جدید را بیشتر خواهد کرد.» خلاصه سازی.
عمران خان از 3 تا 5 فوریه به چین سفر خواهد کرد و طی آن در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن شرکت خواهد کرد و با رهبران چین دیدار خواهد کرد.
جدای از این تعاملات، گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که انتظار می‌رود عمران خان برای دریافت وام 10 میلیارد دلاری از چین، درخواست پرداخت برای تجارت و احیای شرکت سرمایه‌گذاری پاک چین استفاده شود.
نخست‌وزیر پاکستان تلاش خواهد کرد تا قبل از انتخابات آینده در کشور، از سفر خود برای جستجوی بودجه برای بهبود بخش‌های اجتماعی و توسعه صنعتی استفاده کند تا دستاوردهای خود را قبل از انتخابات آینده در کشور نشان دهد.
سفر عمران خان در حالی انجام می شود که اقتصاد پاکستان در حال حاضر با بحران مالی شدیدی مواجه است. مردم پاکستان به دلیل تورم، کاهش ارزش پول این کشور و کاهش ذخایر ارزی، اعتماد خود را به دولت حاکم PTI از دست می دهند.
علاوه بر این، PTI همچنین با بحران اعتبار مواجه است، زیرا کمک های چین در CPEC تحول اقتصادی و اجتماعی را در کشور آنطور که پیش بینی می شد به ارمغان نمی آورد.
در میان این چالش‌های عظیم، کارشناسان بر این باورند که حتی اگر چین 10 میلیارد دلار وام اضافی بدهد، تنها به سهام بدهی و تعهدات خدماتی پاکستان می‌افزاید.