نشست وزیر امور خارجه سازمان همکاری شانگهای: نشست دوجانبه هند و چین به پایان رسید، مذاکرات بر “صلح، آرامش در منطقه مرزی” متمرکز شد | اخبار هند

پانجی (گوا): نشست دوجانبه وزیر امور خارجه (EAM) S جایشانکار با همتای چینی خود، چین گانگ، روز پنجشنبه به این نتیجه رسید. این گفتگوها بر حل مسائل باقی مانده و تضمین “صلح و آرامش” در مناطق مرزی متمرکز بود.
وزرای خارجه دو کشور در حاشیه این نشست گفتگوهای مفصلی را انجام دادند سازمان همکاری شانگهای (SCO) FM ملاقات، حول محور SCO، G20 و BRICSEAM Jaishankar گفت.
جایشانکار پس از آغاز گفتگوهای دوجانبه با همتایان روسی و چینی خود در توییتر نوشت: “مذاکره مفصل با مشاور دولتی و وزیر امور خارجه چین در مورد روابط دوجانبه ما. تمرکز بر حل و فصل مسائل باقی مانده و تضمین صلح و آرامش در منطقه مرزی باقی می ماند. در مورد سازمان همکاری شانگهای، G20 و BRICS بحث شد.
پیش از این وزیر امور خارجه چین برای شرکت در نشست دو روزه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) که در این کشور ساحلی آغاز شد، وارد فرودگاه گوا شد.
این دومین بار است که وزیر امور خارجه چین در سال جاری به هند سفر می کند.
او در ماه مارس برای نشست وزرای خارجه گروه 20 در دهلی نو بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه (این هفته) در سفر وزیر امور خارجه خود به هند گفت که در این نشست کینگ گانگ با وزرای خارجه دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در مورد وضعیت بین المللی و منطقه ای تبادل نظر خواهد کرد.
سخنگوی چین گفت: “در این نشست، “چین گانگ”، مشاور دولتی و وزیر امور خارجه، با وزرای خارجه دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در مورد وضعیت بین المللی و منطقه ای و همکاری سازمان همکاری شانگهای در زمینه های مختلف از جمله موضوعات دیگر تبادل نظر خواهد کرد تا آمادگی کامل برای نشست امسال سازمان همکاری شانگهای».
روابط دوجانبه بین هند و چین در پی درگیری دره گالوان تیره شد.
دو کشور پس از بن بست با نیروهای چینی در ماه مه 2020، چندین دور گفتگوهای نظامی و دیپلماتیک برای جدایی در امتداد خط کنترل واقعی (LAC) در شرق لاداخ برگزار کردند.