نصرت غنی: قانونگذار بریتانیایی که می گوید به خاطر مذهبش اخراج شده کیست؟

غنی نماینده محافظه‌کار مجلس ولدن در جنوب شرقی انگلستان است.

در صحبت با روزنامه ساندی تایمز، نماینده حزب محافظه کار این آخر هفته مدعی شد که “مسلمان بودن او به عنوان یک موضوع مطرح شده است” زمانی که او خواستار توضیح درباره دلیل اخراجش شد.

غنی گفت که تازیانه دولتی — که مشارکت حزب در تجارت پارلمانی را سازماندهی می کند — به او گفت که ایمان او “همکاران را ناراحت می کند.”

نصرت غنی در 12 مه 2021 در یک جلسه در پارلمان لندن، بریتانیا سخنرانی می کند.

روز یکشنبه، غنی با انتشار بیانیه‌ای از دولت خواست تا به این جنجال «جدی» رسیدگی کند.

چه چیزی منجر به این شده است؟

غنی به ساندی تایمز گفت که از زمانی که در سال 2020 برکنار شد، «روزی نبود که به آنچه به من گفته شد فکر نکنم و از اینکه چرا در سیاست حضور دارم در حالی که امیدوار هستم دولت این موضوع را جدی بگیرد، سپری نشده است».

“کسانی که هویت و ایمانشان زیر سوال رفته است، نمی توانند به طور کامل از کاری که با شما می کند قدردانی کنند. اکنون زمان آن نیست که من آن را انتخاب کنم و هر راه و فرآیندی را که فکر می کردم در دسترسم است دنبال کرده ام، اما بسیاری از آنها را دنبال کرده ام. این نماینده بریتانیایی افزود: مردم می‌دانند چه اتفاقی افتاده است.

غنی در بیانیه ای که در توییتر منتشر کرد گفتزمانی که در ژوئن 2020 آنچه را که در دفتر شلاق دولت به من گفته شده بود به نخست وزیر گفتم، از او خواستم آن را به عنوان یک موضوع دولتی جدی بگیرد و تحقیق کند.

او گفت: “او به من نوشت که نمی تواند درگیر شود و به من پیشنهاد داد از روند شکایت داخلی حزب محافظه کار استفاده کنم.”

“این، همانطور که قبلاً اشاره کرده بودم، به وضوح برای اتفاقی که در امور دولتی رخ داده است مناسب نیست — من حتی نمی دانم که آیا کلماتی که در مورد آنچه در جلسات تجدید سازمان در خیابان داونینگ به من گفته شد از طرف اعضا بود یا خیر. از حزب محافظه کار،» او افزود.

واکنش حکومت به اتهامات غنی چگونه بوده است؟

به گفته انجمن مطبوعات بریتانیا (PA)، مارک اسپنسر، رهبر محافظه‌کاران، اتهامات غنی را قویاً رد کرد و گفت که اظهارات او در ساندی تایمز “توهین آمیز” بود.

در همین حال، دومینیک راب، معاون نخست وزیر، روز یکشنبه به اسکای نیوز گفت که در حالی که ادعای غنی “بسیار جدی” است و حزب محافظه کار “تحمل هرگونه تبعیض و هرگونه اسلام هراسی را ندارد”، تحقیقات حزب محافظه کار انجام نخواهد شد مگر اینکه شکایت رسمی داشته باشد. ساخته شده.

سخنگوی داونینگ استریت به تشکیلات خودگردان تایید کرد که غنی شکایت رسمی نکرده است و افزود: “حزب محافظه کار هیچ گونه تعصب یا تبعیض را تحمل نمی کند.”

ساجد جاوید وزیر بهداشت در توییتر نوشت: «این یک موضوع بسیار جدی است که نیاز به بررسی مناسب دارد.

آیا تحقیقی صورت خواهد گرفت؟

روز دوشنبه، داونینگ استریت تایید کرد که در مورد ادعاهای غنی تحقیق خواهد کرد.

سخنگوی داونینگ استریت روز دوشنبه گفت: “در زمانی که این اتهامات برای اولین بار مطرح شد، نخست وزیر به او توصیه کرد که به طور رسمی به CCHQ شکایت کند. او این پیشنهاد را قبول نکرد.”

این بیانیه می افزاید: “نخست وزیر اکنون از مقامات خواسته است تا حقایق را در مورد آنچه اتفاق افتاده است ثابت کنند. همانطور که او در آن زمان گفت، نخست وزیر این ادعاها را بسیار جدی می گیرد.”

'طرح پای خوک'  و برای بوریس جانسون چه معنایی دارد؟
غنی استقبال کرد تصمیم نخست وزیر برای بررسی این ادعاها در بیانیه ای که روز دوشنبه در توییتر منتشر شد.

غنی گفت: «تنها چیزی که می‌خواهم این است که این موضوع جدی گرفته شود و او در مورد آن تحقیق کند.

پس از این اتهامات، حزب مخالف کارگر و اعضای پشتیبان حزب محافظه کار و همچنین چندین سازمان مذهبی از جمله شورای مسلمانان بریتانیا خواستار تحقیقات شده بودند.

کارولین نوکس، نماینده محافظه‌کار که رئیس کمیته زنان و برابری‌ها است، در توییتر نوشت: “این وحشتناک است، نوس یک نماینده برجسته است و وزیر بزرگی بود. ایمان او هرگز من (یا هیچ همکار دیگری) را ناراحت نکرده است. .”

در پاسخ به گزارش ساندی تایمز، کیر استارمر، رهبر حزب کارگر در توییتر گفت: «خواندن این مطلب تکان دهنده است، محافظه کاران باید فوراً تحقیق کنند… گزارشی پشت سر هم از رفتار وحشتناک و عدم احترام در مرکز این دولت وجود دارد. فرهنگ در راس قرار دارد.”

برای بوریس جانسون چه معنایی دارد؟

اتهامات غنی آخرین مورد از یک رشته جنجال هایی است که در هفته های اخیر به نخست وزیر بریتانیا وارد شده است.

جانسون به خاطر مهمانی‌های باغ تابستانی و گردهمایی‌های کریسمس که در خیابان داونینگ برگزار می‌شود، زمانی که بقیه کشور تحت محدودیت‌ها و قرنطینه‌های سخت کووید-۱۹ بودند، تحت فشار است.

گزارشی درباره این اتهامات که قرار است این هفته منتشر شود، می تواند آخرین نی برای حزب شورش فزاینده جانسون باشد.

جانسون هفته گذشته با انتقاد مخالفان در پارلمان و همچنین تهدید نمایندگان حزب خود به خاطر یک سری از احزاب در خیابان داونینگ مواجه شد.

در همین حال، محبوبیت جانسون در حال کاهش است و به نظر می رسد در برخی از بخش های حزب حاکم محافظه کار او این احساس رو به رشد وجود دارد که او در حال تبدیل شدن به یک مسئول است.

دو نظرسنجی در هفته گذشته حاکی از آن است که دو سوم رأی دهندگان خواهان استعفای او هستند و شورش پارلمانی در حال افزایش است و یکی از نمایندگان محافظه کار هفته گذشته به حزب مخالف کارگر پناهنده شد. روزنامه ها شایعاتی مبنی بر درخواست قانونگذاران بیشتری برای خروج جانسون گزارش کرده اند.

ایوانا کوتاسووا و لوک مک گی از سی ان ان گزارش دادند.