نظرسنجی داووس نشان می دهد که کارشناسان جهانی در مورد آینده بسیار نگران هستند

بر اساس گزارش جهانی ریسک های این مجمع که روز سه شنبه منتشر شد، بیش از 84 درصد از کارشناسان جهانی که توسط مجمع جهانی اقتصاد مورد بررسی قرار گرفتند، نگران چشم انداز جهان هستند. تنها 12 درصد از کارشناسان دیدگاه مثبتی دارند و تنها 4 درصد اظهار داشتند که احساس خوش بینی دارند.

WEF گفت: “بیشتر پاسخ دهندگان … انتظار دارند که سه سال آینده با نوسانات مداوم و شگفتی های متعدد یا مسیرهای شکسته ای که برندگان و بازندگان نسبی را از هم جدا می کند، مشخص شود.”

با توجه به اینکه تنها نیمی از جمعیت جهان به طور کامل واکسینه شده اند، WEF گفت که نابرابری واکسن باعث بهبود اقتصادی متفاوتی می شود “که خطر تشدید شکاف های اجتماعی از قبل موجود و تنش های ژئوپلیتیکی را به همراه دارد.”
تنها 11 درصد از نزدیک به 1000 کارشناس و رهبر که به نظرسنجی این گروه پاسخ دادند انتظار دارند که بهبود اقتصاد جهانی در سه سال آینده شتاب بگیرد. بر اساس این نظرسنجی، کشورهای در حال توسعه، به استثنای چین، بیشتر از اقتصادهای پیشرفته عقب خواهند ماند.

بیش از 40٪ از کارشناسان و رهبران مورد بررسی توسط WEF از دنیای تجارت هستند، در حالی که 16٪ نماینده دولت و 17٪ در دانشگاه کار می کنند. تقریباً 45٪ در اروپا زندگی می کنند، در حالی که 15٪ از آمریکای شمالی و 13٪ در آسیا مستقر هستند.

WEF که ماه گذشته اعلام کرد اجلاس سال 2022 خود در داووس را به تعویق می اندازد، گفت: پیامدهای اقتصادی ناشی از همه گیری با عدم تعادل در بازار کار، حمایت گرایی، و شکاف های دیجیتالی، آموزشی و مهارتی افزایش می یابد که خطر تقسیم جهان به مسیرهای متفاوت را دارد. ، سوئیس.

مردی در 10 سپتامبر 2021 واکسن کووید-19 AstraZeneca را در هانوی دریافت می کند.

با نگاهی به آینده، عدم اقدام برای مقابله با بحران آب و هوا بزرگترین خطر شناسایی شده توسط کارشناسان در دهه آینده بود و به دنبال آن آب و هوای شدید، از دست دادن تنوع زیستی، فرسایش انسجام اجتماعی، بحران‌های معیشتی و بیماری‌های عفونی. بحران بدهی همچنین در 10 خطر بزرگ جهانی قرار دارد.

پیتر گیگر، مدیر ریسک گروه در گروه بیمه زوریخ که با WEF برای تهیه گزارش همکاری می کند، گفت: «بحران آب و هوا همچنان بزرگترین تهدید درازمدت پیش روی بشریت است. «هنوز دیر نیست که دولت‌ها و کسب‌وکارها نسبت به ریسک‌هایی که با آن‌ها مواجه هستند عمل کنند و به سمتی نوآورانه، مصمم و فراگیر حرکت کنند. [energy] انتقالی که از اقتصادها و مردم محافظت می کند.”

به گفته WEF، که گفت همزمان با برهم زدن اپراتورهای تجاری جدید، توازن سنتی قدرت در مرزهای غیرقابل کنترل، خطرات نیز مایل‌ها بالاتر از زمین در حال ظهور هستند.

این گروه می‌گوید: «یکی از پیامدهای فعالیت‌های فضایی شتاب‌زده، خطر بالاتر برخورد است که می‌تواند منجر به تکثیر زباله‌های فضایی شود و بر مدارهایی که میزبان زیرساخت‌های سیستم‌های کلیدی روی زمین هستند، آسیب برساند، به تجهیزات فضایی ارزشمند آسیب برساند یا تنش‌های بین‌المللی را ایجاد کند.»

مرکز فرماندهی اپیدمی مرکزی تایوان، عرضه واکسن کووید-19 مدرنا را گسترش می‌دهد.

WEF تنها سازمانی نیست که نسبت به خطرات بزرگ در سال 2022 هشدار می دهد.

گروه اوراسیا، یک شرکت مشاوره ریسک سیاسی، اوایل این ماه گفت که چین و ایالات متحده هر دو در حال چرخش به سمت داخل هستند و توانایی خود را برای ارائه رهبری جهانی و پاسخ به چالش‌ها کاهش می‌دهند. تحلیلگران این گروه همچنین نسبت به خطرات ناشی از حکمرانی ضعیف دیجیتال، تجاوز روسیه، افزایش تنش ها بر سر جاه طلبی های هسته ای ایران و انتقال آهسته به انرژی پاک تر هشدار دادند.