نظر: بوریس جانسون و امانوئل ماکرون در دوئل پس از برگزیت قفل شده اند

سازمان بین المللی مهاجرت گفت که این فاجعه بزرگترین تلفات زندگی در این آبراه شلوغ از زمان شروع به جمع آوری داده ها در سال 2014 بوده است. به وضوح بر خطراتی که افراد در جستجوی زندگی بهتر متحمل می شوند تأکید می کند.
این تراژدی باعث ایجاد اختلاف دیگری بین بریتانیا و فرانسه شد، دو کشوری که روابط آنها پس از برگزیت به طور فزاینده ای تیره شده است. روز پنجشنبه، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا نامه ای منتشر کرد به امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، از جمله پیشنهاد توافقی برای «اجازه بازگرداندن همه مهاجران غیرقانونی که از کانال مانش می‌گذرند» – پیشنهادی که فرانسوی‌ها قبلاً آن را رد کرده بودند.
سخنگوی دولت فرانسه گفت این نامه “هم از نظر محتوا ضعیف و هم از نظر شکل کاملاً نامناسب” است، در حالی که وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که وزیر کشور انگلیس دیگر برای نشستی در کاله در روز یکشنبه دعوت نشده است تا درباره چگونگی توقف گذرگاه‌ها و سندیکای‌های قاچاق صحبت کند. .
بریتانیا و فرانسه پس از غرق شدن ده ها تن در تراژدی کانال، جنگ لفظی را تشدید کردند
در پاسخ به فشار فزاینده برای مداخله قوی تر، فرانسه گفت که نظارت بر سواحل شمالی خود را بهبود خواهد بخشید. با این حال، اسکای نیوز ویدئویی را در روز پنجشنبه پخش کرد که ظاهرا پلیس فرانسه را نشان می دهد که گروهی از مردم آماده ورود به آب های خطرناک این کانال هستند.

سیاست بازی کردن

متأسفانه، وضعیت سیاسی در هر دو طرف کانال ممکن است برای تیترهای صفحه اول باشد، اما فضای کمی برای حل مشکلات موثر ایجاد می کند.

برای جانسون، روزنامه‌نگار سابق که در زمینه‌های سیاسی استاد است، اپتیک ایستادن در برابر فرانسوی‌ها و عقب‌نشینی با پناهجویان می‌تواند برای دولتی مفید باشد که برای پس گرفتن کنترل و حاکمیت از اتحادیه اروپا کارزاری می‌کند. اما در حالی که در سال 2021 تاکنون در مقایسه با مدت مشابه در دو سال گذشته، گذرگاه‌های کانال‌های بسیار بیشتری در سال 2021 وجود داشته است، ممکن است قانع‌کننده بودن برگزیت باعث بهبود مسائل مربوط به حاکمیت و کنترل مرزها شود.
در همین حال، لفاظی‌های ضد مهاجرتی مبارزان برگزیت مانند نایجل فاراژ، داده‌هایی را نادیده می‌گیرد که نشان‌دهنده نیاز مبرم به افزایش مهاجرت در بریتانیا، با کمبود نیروی کار در چندین بخش و بیش از یک میلیون فرصت شغلی بین جولای و سپتامبر – بالاترین سطح از زمان است. 2001.
و برای ماکرون، که سال آینده با انتخاب مجدد روبرو خواهد شد، عقب نشینی از متحدی که داوطلبانه اتحادیه اروپا را ترک کرد و به شکست قرارداد زیردریایی فرانسه با استرالیا کمک کرد، علوفه مفیدی برای منافع سیاسی ایجاد می کند – به ویژه در طول مناقشه مداوم بر سر مجوزهای ماهیگیری فرانسه. او را نمی‌توان به عنوان یک ضعیف ضعیف در اینجا دید، زیرا اریک زمور، نامزد راست‌گرای ریاست‌جمهوری، از این موضوع برای استفاده از آن علیه ماکرون استفاده کرده است.
ماهیگیران فرانسوی در اعتراض به مجوزهای ماهیگیری تهدید کردند که تونل مانش و بنادر را مسدود خواهند کرد

فیلیپ مورو-شورلت، مفسر سیاسی فرانسوی به من گفت: «تنش‌های دوجانبه‌ای که می‌بینید کم و بیش پیامدهای برگزیت است. و پناهندگان قربانیان اصلی هستند.

قبل از برگزیت، بریتانیا می‌تواند طبق مقررات دوبلین مهاجران را به کشورهای دیگر بفرستد که ادعا می‌کرد درخواست پناهندگی یک فرد به اولین کشور عضو اتحادیه اروپا منتقل می‌شود.

اما اکنون که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شده است، این مقررات دیگر اعمال نمی شود. هم جانسون و هم ماکرون اکنون می‌خواهند به نظر برسند که پس از برگزیت در صدر قرار گرفته‌اند، و در عین حال از سقوط سومین موضوع راه‌آهن مهاجرت در داخل خودداری کنند.

له کردن قاچاقچیان

حتی در بهترین زمان‌ها، به نظر می‌رسد که واکنش فرانسه و بریتانیا چیزی بیشتر از یک بازی موش و گربه آماتور با قاچاقچیان انسان باشد.

ویکتور مالارک، روزنامه‌نگار تحقیقی کانادایی، که به طور گسترده درباره قاچاق انسان در جهان نوشته است، گفت که فرانسه و بریتانیا نه تنها باید اختلافات خود را مدفون کنند، بلکه باید تاکتیک‌های خلاقانه‌تری مانند مخفی شدن یا نفوذ به باندها برای سرکوب سندیکاهای قاچاق که در حال رشد پیچیده‌تر هستند، اتخاذ کنند. .

ملارک گفت: باید منابع بیشتری برای مبارزه با قاچاق تخصیص داده شود. او به من گفت: «و وقتی قاچاقچیان را گرفتار می‌کنید، باید چکش را روی آنها بیاورید.» وی افزود که قاچاقچیانی که روز چهارشنبه در این گذرگاه دخیل بودند باید پاسخگوی 27 مهاجری باشند که جان خود را از دست دادند.

از جنبه مثبت، بحران بحث جدیدی را در مورد چگونگی رسیدگی به عوامل به اصطلاح فشار ایجاد کرده است که مردم را برای فرار از شرایط ناامیدکننده ترغیب می کند. رویدادها و درگیری‌های اقلیمی مکرر و شدیدتر تنها افراد بیشتری را در شبکه‌های خطرناک قاچاقچیان قرار می‌دهد.

مالارک گفت: «واقعیت این است که افراد ناامید کارهای ناامیدانه انجام می دهند.

فرانسه و بریتانیا متحدان یکدیگر هستند و آنها باید این بحران پیچیده را به روشی حل کنند که مورد قبول طرفین باشد و به قوانین بشردوستانه بین المللی و توافقنامه پناهندگان احترام بگذارد. مورئو شورلت به من گفت: «مشکل اصلی این است که نه بریتانیایی‌ها و نه فرانسوی‌ها حاضر به واگذاری چیزی نیستند. مورئو شورلت گفت، اگر فرانسه هزاران پناهجو را به سمت آب های بریتانیا آزاد کند، خطر بزرگی برای جانسون خواهد بود، همانطور که کوبایی ها در دهه 1980 انجام دادند و بلاروس اکنون انجام می دهد.
با توجه به اینکه فرانسه در حال حاضر تعداد مهاجران بیشتری را در سال نسبت به بریتانیا می پذیرد، جانسون باید منابع و پول بیشتری از 72 میلیون دلاری که در حال حاضر برای کمک به پلیس در سواحل فرانسه ارسال می کند، ارائه دهد، اگر می خواهد جریان مهاجرت را متوقف کند. در هر صورت، بهترین گزینه هم برای جانسون و هم برای ماکرون این است که به جای معامله با خارها در یک امتداد آبی که در حال تبدیل شدن به قبرستان بسیاری از آسیب پذیرترین افراد جهان است، با یکدیگر همکاری کنند.
ناکامی در انجام این کار می‌تواند ماکرون و جانسون را در موقعیت غیرقابل‌غیری قرار دهد که بی شباهت به آنچه بین لهستان و بلاروس در حال انجام است، نیست، جایی که رهبران هر دو کشور سرزنش می‌کنند و سعی می‌کنند از شرایط برای چیزی که به نظر می‌رسد منافع سیاسی خودشان است، سرمایه‌گذاری کنند. ، بدون توجه به عواقب آن