نظر: جبهه بعدی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی: خانه شما

حدود 20 درصد از گازهای گلخانه ای در ایالات متحده از خانه ها می آید. و خانه‌های ثروتمندترین آمریکایی‌ها، که می‌توانند به راحتی از پس هزینه‌های مدرن‌سازی صرفه‌جویی در آب و هوا برآیند، حدود ۲۵ درصد بیشتر از ساکنان کم‌درآمد سرانه گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌کنند. اینها مشکلاتی است که ما می توانیم به عنوان صاحب خانه با فناوری جدید و از طریق مشوق های دولتی حل کنیم.
وقتی به ردپای کربن خانه خود فکر می کنیم، بیشتر ما به پنل های خورشیدی فکر می کنیم، اما تغییر به برق از سوخت های فسیلی برای گرم کردن هوا و آب خانه ممکن است مهم تر باشد. بیش از نیمی از انرژی مصرفی خانه ها برای گرمایش و تهویه مطبوع است و تقریباً دو سوم خانه های ایالات متحده برای گرما به سوخت های فسیلی متکی هستند.
تغییر از گاز طبیعی به برق برای گرم کردن خانه تأثیر چشمگیری بر خروجی کربن آن دارد. به عنوان مثال، در مکانی مانند ساکرامنتو، این سوئیچ امروز انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا 45 درصد کاهش می دهد. و مزایا فقط با گذشت زمان افزایش می یابد. برخلاف گاز سوزاندن کوره در زیرزمین شما، نیروگاه‌هایی که برای پمپ حرارتی برق تولید می‌کنند کارآمدتر می‌شوند و انرژی بیشتری از خورشید و سایر منابع انرژی تجدیدپذیر دریافت می‌کنند. به طوری که اگر خانه ساکرامنتو برق دار شود، تا سال 2050 82 درصد گازهای گلخانه ای کمتری منتشر خواهد شد.

به گاز طبیعی به عنوان پاک کننده فکر نکنید

دلیل اینکه اکثر مردم قبلاً این انتقال را انجام نداده اند این است که ما حتی فکر نمی کنیم خانه هایمان با سوخت های فسیلی گرم می شود. صنعت انرژی گاز طبیعی را به عنوان سوخت پاک‌تر برای گرم کردن هوا و آب و برای تامین انرژی اجاق گاز، اجاق گاز و خشک‌کن تبلیغ کرده است. درست است که سوزاندن گاز طبیعی تقریباً نصف مقدار دی اکسید کربنی که زغال سنگ تولید می کند، برای همان مقدار انرژی تولید می کند. اما تولید و انتقال گاز طبیعی به خانه متان متان منتشر می کند که می تواند 86 برابر بیشتر از دی اکسید کربن در گرم کردن سیاره زمین موثر باشد. این تنها یک دلیل است که چرا در ایالات متحده، گاز طبیعی به اندازه زغال سنگ در تغییرات آب و هوایی نقش دارد.

پایان دادن به مجوز برای ساختمان هایی که با سوخت های فسیلی گرم می شوند

تغییر نحوه گرم کردن هر خانه در آمریکا یک کار بزرگ است، اما خبر خوب این است که ما قبلاً این کار را انجام داده ایم. زغال سنگ یا چوب حدود 77 درصد از خانه‌های ایالات متحده را در سال 1940 گرم کرد و حدود 16 درصد را تا سال 1960 گرم کرد. این چرخه اکنون از نو شروع می‌شود: بیش از 50 شهر در کالیفرنیا و اخیراً شهر نیویورک، اعطای مجوز برای ساختمان‌ها را متوقف کرده‌اند یا قصد دارند آن را متوقف کنند. که از گاز طبیعی یا سایر سوخت های فسیلی به جای برق استفاده می کنند. اما کشورهای دیگر در جهت مخالف حرکت می کنند. تا سال 2021، 20 ایالت آمریکا بی سر و صدا “قوانین پیشگیرانه” را تهیه کرده بودند که شرکت های گاز طبیعی را از مقررات شهری مستثنی می کرد. این بدان معناست که بدون یک مقاوم سازی گران قیمت، بسیاری از ساختمان ها احتمالاً برای چندین دهه با گاز تغذیه می شوند.

به صاحبان خانه مشوق های برق رسانی بدهید

چنین قوانین پیشگیرانه تنها نمونه ای از این است که چرا ما به اقدام فدرال نیاز داریم، اما پیشرفت در آنجا متفاوت بوده است. بعید به نظر می‌رسد که طرح «ساخت بازگشت بهتر»، که میلیاردها دلار یارانه عمدتاً برای برق‌رسانی و مقاوم‌سازی خانه‌ها ارائه می‌کرد، به شکل فعلی‌اش ادامه پیدا کند. شواهدی که نشان می‌دهد مشوق‌های آن مؤثر بوده‌اند، بسیار زیاد است. در جایی که دولت ها بخشی از هزینه ها را جبران کرده اند، استفاده از پمپ های حرارتی رونق گرفته است.

سرمایه گذاری روی فناوری

اما مشوق های دولتی تنها راه کاهش تأثیر خانه های ما بر آب و هوا نیست. از آنجایی که فناوری پمپ های حرارتی، محدوده های القایی و سایر لوازم خانگی برای کارآمدتر کردن خانه بهبود می یابد، مردم این فناوری ها را فقط برای صرفه جویی در هزینه و راحتی بیشتر به کار می گیرند.

خریداران، خود را برای بازار دیوانه وار مسکن در سال آینده آماده کنید
پنل های خورشیدی نمونه بارز این هستند که چگونه فناوری می تواند اقتصاد پذیرش انبوه را تغییر دهد. از سال 2009 تا 2019، هزینه تولید انرژی خورشیدی 89 درصد کاهش یافت و از 359 دلار در هر مگاوات ساعت به 40 دلار رسید. پس از محاسبه هزینه‌های کارخانه‌سازی و عملیاتی، پنل‌های خورشیدی زمانی سه برابر گران‌تر از سوخت‌های فسیلی بودند، اما اکنون کمتر از نیمی از هزینه سوخت‌های فسیلی هستند.
این تغییر چشمگیر در کارایی به همین دلیل است که اکثر افرادی که پنل های خورشیدی نصب می کنند اکنون از همان روز اول در هزینه خود صرفه جویی می کنند. معمولاً برای وام پنل خورشیدی نیازی به پیش پرداخت نیست و پس انداز معمول قبض آب و برق می تواند حتی در سال اول از پرداخت ماهانه وام بیشتر شود. بنابراین جای تعجب نیست که ایالات متحده 40 سال طول کشید تا یک میلیون پنل خورشیدی نصب کند، و تنها سه سال طول کشید تا میلیون ها نفر بعدی را نصب کنند.

از مواد و روش های ساخت و ساز سازگار با محیط زیست بیشتری استفاده کنید

نحوه ساخت و تجهیز خانه ها نیز در حال تغییر است. خانه‌ها توسط شرکت‌هایی مانند Plant Prefab و Veev در کارخانه‌ها ساخته می‌شوند، که تاثیرات زیست‌محیطی ساخت و ساز و بهره‌برداری آنها را کاهش می‌دهند و در عین حال زمان، هزینه و کیفیت ساخت و ساز را بهبود می‌بخشند. شرکت‌های دیگر، مانند Advanced Earthen Construction Technologies، اکنون خانه‌ها را از بلوک‌های سفالی می‌سازند و از استفاده از الوار و بتن اجتناب می‌کنند، که هر دو به گرم شدن کره زمین کمک می‌کنند. خانه‌های خاکی به طور طبیعی در برابر دمای شدید عایق هستند و در برابر آتش‌سوزی‌هایی که در غرب رایج‌تر می‌شوند، مقاوم هستند.

همانطور که ساخت و ساز خانه، تولید برق، و فن آوری های گرمایش و سرمایش تغییر می کند، ما فقط باید مطمئن شویم که تفکر ما نیز تغییر می کند. مالکیت خانه اکنون با مسئولیت‌های جدید و فرصت‌های جدیدی همراه است تا بهتر از آنچه که در آن یافتیم، دنیا را ترک کنیم. این شامل یادگیری در مورد نوع جدیدی از اقتصاد است، نه تنها برای داشتن خانه، بلکه برای اداره آن. هدف ما می تواند نه تنها سود بردن به خانواده خود، بلکه برای همه ما باشد.