نپال ورود 9 کشور از جمله هنگ کنگ را به دلیل ترس از “Omicron” ممنوع کرد

کاتماندو: در پی ترس جهانی از نوع جدید ویروس کرونا Omicron، نپال تصمیم گرفته است تا ۹ کشور از جمله هنگ کنگ را ممنوع کند.
جلسه شورای وزیران تصمیم گرفته است که ورود مسافرانی که از آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمبابوه، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک، مالاوی و هنگ کنگ وارد و ترانزیت می شوند، ممنوع شود.
طبق گفته مقامات، مسافرانی که در سه هفته گذشته به هر یک از این 9 کشور سفر کرده اند نیز از ورود به کشور هیمالیا منع خواهند شد.
فادیندرامانی پخرل گفت: “طبق دستور جلسه کابینه اوایل روز دوشنبه، محدودیت‌های جدیدی برای ورود این 9 کشور اعمال شده است. این محدودیت از صبح جمعه به اجرا گذاشته شده است. به همه مقامات ذی‌ربط به طور مقتضی اطلاع داده شده است.” سخنگوی وزارت کشور در تماس تلفنی با ANI تایید کرد.
این مقام افزود: کارکنان دیپلماتیک و مقامات کشورهایی که اکنون ورود آنها به نپال ممنوع شده است باید از پروتکل های بهداشت عمومی که شامل قرنطینه اجباری یک هفته ای است، پیروی کنند.
در پی گسترش بیشتر سویه جدید کووید Omicron، دولت همچنین از مردم خواسته است تا زمانی که لازم نیست به خارج از کشور نروند. ضمناً برای کلیه کارمندان دولت اجباری شده است که قبل از شروع سفرهای خارجی، مجوز قبلی داشته باشند.
از زمان کشف این جهش ده‌ها کشور محدودیت‌های سفر را برای کشورهای جنوب آفریقا اعمال کرده‌اند.
تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: نوع جدید ویروس کرونا Omicron در 23 کشور تایید شده است و انتظار می‌رود تعداد آنها افزایش یابد.
سازمان جهانی بهداشت روز شنبه نوع جدید کووید-19 B.1.1.529 شناسایی شده در آفریقای جنوبی را “Omicron” نامگذاری کرد. اولین بار در اوایل هفته از آفریقای جنوبی به WHO گزارش شد.
WHO در بیانیه ای اعلام کرد وضعیت همه گیرشناسی در آفریقای جنوبی با سه اوج مشخص در موارد گزارش شده مشخص شده است که آخرین آنها عمدتاً نوع دلتا بود.
این نوع دارای تعداد زیادی جهش است که برخی از آنها نگران کننده هستند. به نظر می رسد تعداد موارد این نوع تقریباً در تمام استان های آفریقای جنوبی در حال افزایش است.
بر اساس شواهد ارائه شده مبنی بر تغییر مضر در اپیدمیولوژی کووید-19، گروه مشاوره فنی در مورد تکامل ویروس SARS-CoV-2 (TAG-VE) به WHO توصیه کرده است که این نوع باید به عنوان VOC و WHO تعیین شود. B.1.1.529 را به عنوان VOC با نام Omicron تعیین کرده است.