نگرانی در مورد عفونت کووید-19 در کودکان زیر 5 سال با افزایش موارد روزانه در آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ: کارشناسان آفریقای جنوبی نسبت به افزایش تعداد مبتلایان به کووید-19 در میان کودکان خردسال ابراز نگرانی کرده اند، حتی در حالی که این کشور 16055 عفونت و 25 مورد مرگ را در شبانه روز جمعه ثبت کرده است.
ما همیشه دیده‌ایم که کودکان در گذشته به شدت تحت تأثیر همه‌گیری کووید قرار نگرفته‌اند (و) تعداد زیادی بستری (در بیمارستان‌ها) نداشته‌اند. در موج سوم، ما شاهد پذیرش بیشتر در کودکان زیر پنج سال و در نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ ساله بودیم. .
دکتر Waasila Jassat از مؤسسه ملی بیماری های واگیر (NICD) در یک نشست خبری گفت: «اکنون، در آغاز این موج چهارم، ما شاهد افزایش بسیار شدید در همه گروه های سنی، به ویژه در گروه های زیر پنج سال هستیم. وزارت بهداشت روز جمعه
همانطور که انتظار می‌رفت، میزان بروز هنوز در کودکان کمتر است. با این حال، شیوع در کودکان زیر پنج سال در حال حاضر دومین و بعد از بروز در افراد بالای 60 سال است.
جاست افزود: «روندی که اکنون شاهد آن هستیم متفاوت از آنچه قبلا دیده بودیم، افزایش خاص پذیرش در بیمارستان در کودکان زیر پنج سال است.
دکتر میشل گروم، همچنین از NICD، گفت تحقیقات بیشتری برای بررسی دلایل این پدیده انجام خواهد شد.
«هنوز در اوایل موج است. در این مرحله به تازگی در رده های سنی پایین شروع شده است و در هفته های آینده (با نظارت بر این رده سنی) بیشتر آشنا خواهیم شد.
گروم گفت: «ما فقط باید بر اهمیت آمادگی برای افزایش جراحات تاکید کنیم تا تخت‌ها و کارکنان کودکان را نیز شامل شود.
دکتر نتساکیسی مالولکه، یکی از مقامات اداره بهداشت در استان گوتنگ، که با 80 درصد عفونت های روزانه بدترین آسیب را دیده است، نیز ابراز نگرانی کرد.
مالولکه گفت: «پدیده گروه‌های سنی جوان‌تر و همچنین زنان باردار که عفونت بیشتری دارند در حال حاضر در حال بررسی است.
او افزود: «امیدواریم در هفته‌های آینده نیز بتوانیم دلایلی برای افزایش عفونت‌های این گروه خاص از بیماران ارائه دهیم.»
جو فاهلا، وزیر بهداشت، در این نشست گفت که میزان عفونت و مثبت بودن در هفت استان از 9 استان آفریقای جنوبی در حال افزایش است.
تنها ایالت آزاد و کیپ شمالی در حال حاضر اعداد پایین و نرخ های مثبت پایین را نشان می دهند. اگرچه در مورد آنها، ما در مورد نرخ مثبت یک تا دو درصد صحبت نمی کنیم، بلکه بین سه تا پنج درصد است.
“در حالی که ما هنوز با چند روز و داده های محدود سروکار داریم، نشانه ها حاکی از آن است که این نوع واقعاً بسیار قابل انتقال است، از جمله عفونت افرادی که واکسینه شده اند، اما عفونت ها عمدتا باعث بیماری خفیف می شوند، به ویژه برای کسانی که واکسینه شده اند.” وزیر گفت.
فاهلا گفت که پذیرش در بیمارستان توسط افرادی که واکسینه نشده اند و جوانان زیر 40 سال که بیشتر آنها واکسینه نشده اند، غالب است.
در این مرحله، حتی در استان گوتنگ، که 80 درصد از عفونت‌های جدید روزانه را به خود اختصاص می‌دهد، هنوز از نظر ظرفیت بیمارستانی و پذیرش‌های جدید در بیمارستان به مراحل تهدیدکننده‌ای نرسیده‌ایم.
وزیر بهداشت گفت: روند در واقع افزایش سریع موارد است، اما امیدواریم ماهیت خفیف بیماری در بین مبتلایان همچنان ویژگی غالب باشد.
Phaahla این اطمینان را ارائه کرد که هم خدمات بهداشتی ملی و هم استانی گوتنگ قادر خواهند بود با افرادی که به شدت بیمار می شوند، رسیدگی کنند.
با این حال، یکی از خطرات شناسایی شده این بود که حتی در صورت ابتلا به بیماری های خفیف، کارکنان مراقبت های بهداشتی باید در انزوا قرار گیرند که منجر به کمبود کارکنان ماهر در بیمارستان ها می شود.
وزیر بهداشت گفت که مقامات ملی و استانی در حال بررسی فوری این موضوع هستند.
دکتر رامفلان موروان از وزارت بهداشت ملی گفت که یک طرح اضطراری در سراسر آفریقای جنوبی اجرا شده است تا اطمینان حاصل شود که بیمارستان‌ها در طول موج چهارم هرگز با کمبود اکسیژن مواجه نشوند.