نیجریه: مردان مسلح 80 نفر از جمله کودکان را در شمال غربی نیجریه ربودند

باوچی (نیجریه): مردان مسلح دست‌کم 80 نفر را ربودند که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند. نیجریهساکنان روز شنبه گفتند که ایالت زامفارا، یک کانون برای آدم ربایی برای باج گیری توسط باندهای مسلح که روستاهای دورافتاده را هدف قرار می دهند.
باندهای مردان مسلح در سال های اخیر به صدها اجتماع محلی در سراسر شمال غرب نیجریه حمله کرده اند، در حالی که ستیزه جویان اسلام گرا به حملات خود در شمال شرق ادامه می دهند.
سه تن از ساکنان گفتند که آخرین آدم ربایی روز جمعه در روستای وانزامای در منطقه دولتی محلی تسافه در زامفارا رخ داد. زامفارا یکی از ایالت‌هایی است که بیشتر تحت تأثیر آدم‌ربایی قرار گرفته است.
موسی عثمان، پسر 14 ساله اش ابراهیم در میان ربوده شدگان بود، گفت که کودکان و زنان روستا در حال پاکسازی زمین برای کشاورزی و جمع آوری هیزم بودند که توسط افراد مسلح گرفته شدند و به جنگلی در مجاورت راهپیمایی کردند.
عثمان در تماس تلفنی به رویترز گفت: «کودکان از خانواده‌های مختلف برای جمع‌آوری هیزم رفتند و تعداد کمی از آنها برای جستجوی مشاغل یدی به مزارع می‌رفتند که ربوده شدند.
سخنگوی پلیس زمفره محمد شهو در بیانیه ای این حادثه را تایید کرد، اما به تعداد افراد ربوده شده اشاره نکرد. او گفت که پلیس با نیروهای امنیتی و امنیتی محلی برای نجات قربانیان کار می کند.
هارونا نومایکی دیگر از والدین، گفت که برخی از کسانی که دستگیر شده اند از دو روستای مجاور کوچری و دانووری هستند که برای پاکسازی زمین برای کشاورزی به وانزامای رفته بودند.
ساکنان گفتند که افراد مسلح هنوز تقاضای باج نکرده بودند.
آمنه ثافه گفت که دخترش نیز ربوده شده است و بیشتر کودکانی که دستگیر شده اند بین 12 تا 17 سال سن دارند.
آدم ربایان در نیجریه معمولاً در صورت عدم پرداخت باج، قربانیان خود را برای ماه‌ها نگه می‌دارند و همچنین از روستاییان می‌خواهند که هزینه‌های حفاظتی را بپردازند تا اجازه داده شود تا محصولات خود را برداشت کنند.
ارتش نیجریه کمپ های بوته نشین مورد استفاده باندهای مسلح را بمباران می کند، اما حملات همچنان ادامه دارد.