نیروی هوایی روسیه به طور تصادفی شهر خود را بمباران می کند

مسکو: هنگامی که یک انفجار قوی یکی از شهرهای روسیه را در نزدیکی مرز اوکراین لرزاند، ساکنان فکر کردند که این یک حمله اوکراینی است. اما ارتش روسیه به سرعت اعتراف کرد که این بمبی بوده که به طور تصادفی توسط یکی از هواپیماهای جنگی خود پرتاب شده است.
بلگورود، شهری با 340,000 جمعیت در حدود 40 کیلومتری شرق مرز، با حملات پهپادی منظم روبرو شده است که مقامات روسیه ارتش اوکراین را مسئول آن می دانند، اما انفجار اواخر پنجشنبه بسیار قوی تر از هر چیزی بود که ساکنان آن قبلا شنیده بودند.
شاهدان گزارش دادند که صدای خش خش کم و به دنبال آن انفجاری که باعث لرزش ساختمان های آپارتمانی در مجاورت و پرتاب یک ماشین روی پشت بام مغازه شد. این یک دهانه به وسعت 20 متر (66 فوت) در وسط یک بلوار پر درخت که در کنار ساختمان‌های آپارتمانی قرار داشت، بر جای گذاشت، شیشه‌های آن‌ها را شکست، به چندین خودرو آسیب رساند و دو نفر از ساکنان را مجروح کرد. فرد سومی بعداً به دلیل فشار خون بالا در بیمارستان بستری شد.
بلافاصله پس از انفجار، مفسران و وبلاگ نویسان نظامی روسی با تئوری هایی مبنی بر اینکه اوکراین از چه سلاحی برای این حمله استفاده کرده است، غوغا کردند. بسیاری خواستار یک قصاص قدرتمند شدند.
اما حدود یک ساعت بعد، وزارت دفاع روسیه اذعان کرد که انفجار ناشی از سلاحی است که به طور تصادفی توسط یکی از بمب افکن های Su-34 خود پرتاب شده است. جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما کارشناسان نظامی گفتند که این سلاح احتمالاً یک بمب قدرتمند 500 کیلوگرمی (1100 پوندی) بوده است.
در انفجار روز پنجشنبه، ظاهراً قرار بود این سلاح پس از برخورد با کمی تأخیر منفجر شود تا به تأسیسات زیرزمینی برخورد کند.
فرماندار بلگورود ویاچسلاو گلادکوف گفت که مقامات محلی تصمیم گرفتند ساکنان یک ساختمان آپارتمان 9 طبقه در نزدیکی انفجار را به طور موقت اسکان دهند تا مطمئن شوند که آسیب ساختاری جبران ناپذیری به آن وارد نشده است.
انفجار در بلگورود در پی سقوط یک هواپیمای جنگی روسی در کنار یک ساختمان مسکونی در شهر بندری رخ داد. Yeysk در دریای آزوف که منجر به کشته شدن 15 نفر شد. ییسک میزبان یک پایگاه هوایی بزرگ روسیه با هواپیماهای جنگی است که بر فراز اوکراین پرواز می کنند.
کارشناسان نظامی خاطرنشان کرده اند که با افزایش شدید تعداد پروازهای نظامی روسیه در طول جنگ، سقوط و سوانح نیز افزایش یافته است.