نیم قرن درگیری مسلحانه بسیاری از کلمبیایی ها را بدون خدمات اولیه بر جای گذاشت. این قهرمان CNN آب، برق و سرویس بهداشتی را به کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند ارائه می دهد

بعد از کالج، زمانی که برای شغلی در فناوری اطلاعات به هند نقل مکان کرد، از نابرابری های اجتماعی گسترده ای که مردم تحمل می کنند قدردانی کرد.

کولپاس گفت: «چیزی در درون من می‌گفت: «تو باید کاری در مورد آن انجام دهی»، به همین دلیل مسیر شغلی خود را تغییر داد.

او به کلمبیا بازگشت، در کارتاخنا مستقر شد و در سازمان‌های اجتماعی که به افرادی که در فقر زندگی می‌کردند کمک می‌کردند، داوطلب شد.

او گفت: «از اینکه دیدم مردم بدون ابتدایی ترین چیزها زندگی می کنند، بسیار ناراحت شدم. مردم آب آشامیدنی تمیز، لوله کشی داخلی، برق ندارند.”

او می خواست بیشتر برای کمک به رساندن این وسایل ضروری به جوامعی که بیشتر نیاز دارند انجام دهد.

در سال 2015، کولپاس با کمک دوستان، Tierra Grata را بنیانگذاری کرد. امروزه، این سازمان غیرانتفاعی دسترسی به آب تمیز، چراغ های خورشیدی و برق را به همراه توالت های زیست محیطی و دوش برای جوامع روستایی دورافتاده در سراسر کلمبیا فراهم می کند.
جنیفر کولپاس قهرمان CNN

کولپاس گفت: ما در ابتدا چیزی نمی دانستیم، اما تمام عزم راسخ داشتیم.

کولپاس که اکنون 31 سال دارد و تیم او متشکل از همتایان جوان همفکرش در حال حاضر به 35 جامعه خدمات می دهند و خدمات آنها به بهبود کیفیت زندگی برای بیش از 10000 نفر کمک کرده است.

لورا کلایرمونت از CNN با کولپاس در مورد تلاش های خود صحبت کرد. در زیر نسخه ویرایش شده گفتگوی آنها را مشاهده می کنید

CNN: سازمان شما به چه کسی کمک می کند؟

جنیفر کولپاس: جوامعی که ما در آن کار می کنیم، بسیار متنوع هستند. شما می توانید مردم بومی، کشاورزان، و اکثر جاهایی که ما اکنون در آن کار می کنیم، یک جمعیت آواره هستند.

بیش از 50 سال جنگ، کلمبیا را به کشوری با بیشترین جمعیت آوارگان داخلی در جهان تبدیل کرده است. این جوامع روستایی توسط فارک و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی تصرف شدند. به دلیل تمام سال هایی که آن جوامع در یک منطقه درگیری بودند، به کلی فراموش شده بودند. آنها برای دولت و بسیاری از کلمبیایی ها نامرئی بوده اند.

دسترسی به آن‌ها سخت‌ترین است و احتمال دسترسی کمتری به خدمات اولیه وجود دارد. این مناطق به قدری دورافتاده هستند که هیچ جاده ای برای رسیدن به آنجا وجود ندارد. هیچکس اونجا نمیره اما ما به آنجا می رویم تا دسترسی به خدمات اولیه را فراهم کنیم.

CNN: چرا برای شما و تیمتان مهم بود که زنان محلی را در موقعیت های رهبری برای کمک به پروژه ها قرار دهید؟

کولپاس: ما با زنان کار می کنیم زیرا برای ما، توانمندسازی آنها و نشان دادن مجدد نقش آنها در جامعه بسیار مهم است. بنابراین آنها نه تنها رهبران اجتماعی، بلکه حل کننده مشکلات نیز خواهند بود.

رهبران نقش های متفاوتی دارند. یکی اینکه آنها شرکای اصلی ما در جامعه هستند. آنها اولین تماسی هستند که در صورت وجود چیزی که نیاز به رفع آن داریم. اگر برای هر یک از خانواده ها اتفاقی بیفتد، آنها مخاطب اصلی ما هستند. آنها کسانی هستند که در دراز مدت روی راه حل ها کار می کنند.

آنها به ما کمک می کنند تا لجستیک را قبل از هر نصبی سازماندهی کنیم. آن‌ها به ما کمک می‌کنند بفهمیم چگونه به جامعه دسترسی پیدا کنیم، این بهترین راهی است که می‌توانیم تیم را برای رفتن به آنجا و انجام فرآیند نصب سازماندهی کنیم. بنابراین، ما آنها را آموزش می دهیم و دانش خود را به اشتراک می گذاریم.

CNN: چه چیزی به این جوامع در سطح عمیق تری ارائه می کنید؟

کولپاس: ما نیازهای اولیه آنها را پوشش می دهیم تا بتوانند رویاپردازی کنند. بزرگترین آرزوی من برای آنها این است که نه تنها برای زنده ماندن از خواب بیدار شوند، بلکه بتوانند قدمی فراتر بردارند و شروع به تحقق رویاهای خود کنند.

داستان های آنها، قدرت درونی آنها برای ادامه دادن حتی در یک موقعیت واقعا بد، در طول همه رنج هایی که می کشند، چیزی است که به من الهام می دهد. آنها بسیار مقاوم هستند. هر بار که با آنها صحبت می کنم، آنها واقعاً به من انگیزه می دهند، به من انگیزه می دهند که بیشتر بروم. زیرا با وجود تمام مشکلاتی که با آن روبرو هستند، هرگز تسلیم نمی شوند.

می خواهید درگیر شوید؟ وارسی وب سایت Tierra Grata و ببینید چگونه کمک کنید.
برای کمک مالی به Tierra Grate از طریق GoFundMe، اینجا کلیک کنید