نینو سروتی: پیشگام مد ایتالیایی در سن 91 سالگی درگذشت

نوشته شده توسط شارون بریث ویت، سی ان ان

لانفیسیو فراتلی سروتی، کارآفرین و طراح مد ایتالیایی روز شنبه در سن 91 سالگی درگذشت.
به گزارش روز شنبه شبکه تلویزیونی سی ان ان SkyTg24، او در بیمارستانی در ورچلی ایتالیا درگذشت، جایی که برای عمل لگن در بیمارستان بستری شد.
در بیانیه شرکت Lanificio Fratelli Cerruti که در فیس بوک منتشر شد، آمده است: “برای خانواده، دوستان، همکاران و کارمندان Lanificio Cerruti و کل دنیای مد ایتالیا، امروز یک روز بسیار غم انگیز است، به دلیل درگذشت Signor Nino.”

در بیانیه آمده است: «ما مردی با استعداد، طراح خارق‌العاده، مردی پیش از زمان خود و مربی فوق‌العاده‌ای را از دست دادیم که بسیاری از مردم مدیون او هستند.

این تجارت گفت: “از طریق تعهد و تعهد به کارش، که برای او ماموریتش بود، او به نمونه ای جاودانه از زندگی در جستجوی مداوم سبک و هماهنگی تبدیل خواهد شد.”

مدل‌ها خلاقیت‌های طراح ایتالیایی Nino Cerruti را برای نمایش لباس‌های مردانه پاییز/زمستان 2009/2010 در پاریس، فرانسه، در 23 ژانویه 2009 به نمایش می‌گذارند.

مدل‌ها خلاقیت‌های طراح ایتالیایی Nino Cerruti را برای نمایش لباس‌های مردانه پاییز/زمستان 2009/2010 در پاریس، فرانسه، در 23 ژانویه 2009 به نمایش می‌گذارند. اعتبار: Frederic Nebinger-Thierry Orban/Abaca Press/Alamy Photo Stock

بر اساس زندگینامه اش که در وب سایت Lanificio Cerruti منتشر شده است، Cerruti در 25 سپتامبر 1930 در بیلا، ایتالیا در خانواده ای از صنعتگران نساجی متولد شد.

در سال 1967، او اولین بوتیک Cerruti 1881 را در میدان مادلین پاریس افتتاح کرد. در اواسط دهه 1960، Cerruti “با نام‌های نوظهور جدید در مد ایتالیایی همکاری کرد و به عنوان طراحان تازه‌کار با کالیبر جورجیو آرمانی انتخاب شد.

سروتی همچنین مربی جورجیو آرمانی و ورونیک نیچانیان بود و در سال 1994 به عنوان طراح رسمی تیم فرمول 1 فراری منصوب شد.

ژیلبرتو پیچتو، معاون وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا نیز در بیانیه ای که روز یکشنبه برای CNN ارسال شد، تسلیت خود را ابراز کرد.

پیچتو گفت: “من از درگذشت مدیر و استایلیست نینو سروتی بسیار ناراحت هستم: با او غول کارآفرینی ایتالیایی و بخش مهمی از تاریخ بیلا درگذشت.” من همیشه او را با محبت و احترام به خاطر شهود، شایستگی و آینده نگری اش به یاد خواهم داشت که با آن مد ایتالیایی را بزرگ کرد و ساخت ایتالیا را در جهان صادر کرد.»

مدلی در نمایش نیکو سروتی، مجموعه پاییز و زمستان 1985/86 در پاریس در مارس 1985، فرانسه.

مدلی در نمایش نیکو سروتی، مجموعه پاییز و زمستان 1985/86 در پاریس در مارس 1985، فرانسه. اعتبار: دنیل سیمون/گاما رافو/گتی ایماژ

Fédération de la Haute Couture et de la Mode در پاریس در بیانیه ای که یکشنبه منتشر شد، از سروتی ادای احترام کرد و گفت: “نینو سروتی یکی از تاثیرگذارترین طراحان لباس های لوکس مردانه در قرن بیستم بود. مبتکر، صنعتگر. او که یک طراح بزرگ بود، با اختراع اولین ژاکت ساختارشکن شده در دهه 1970، انقلابی در مد مردانه رده بالا ایجاد کرد.

نینو سروتی هم با خانه همنام خود و هم با کسب و کار خانوادگی Lanificio Fratelli Cerruti موفق شد. نینو سروتی مفهوم «سبک» را به عنوان «ترکیبی کامل از فرهنگ و هنر» تعریف کرد، اصطلاحی که او آن را به «ظرافت» ترجیح داد. او “طعم قدیمی وحشتناکی داشت.”

رالف تولدانو، رئیس فدراسیون مد لباس و مد، اضافه کرد: “نینو سروتی بدون شک یک نابغه خلاق، مردی پرشور با چشمانی خارق العاده، اما همچنین یک کارآفرین بزرگ بود. نینو سروتی مفهوم “شیک غیررسمی” را معرفی کرد. وارد مد و لباس مردانه شد و خود مردی با ظرافت نادر بود.

تولدانو گفت: امروز با مرد بزرگی خداحافظی می کنیم که به میلان و پاریس تعلق داشت.