نیوزلند محدودیت‌ها را برای مسافران بین‌المللی واکسینه کووید در سال ۲۰۲۲ کاهش می‌دهد

(سی ان ان) – نیوزلند با کاهش تدریجی محدودیت‌های مرزی سخت‌گیرانه‌اش که بیش از 18 ماه برای مهار شیوع ویروس کرونا اعمال شده است، از سال آینده به مسافران بین‌المللی کاملاً واکسینه‌شده اجازه ورود به این کشور را می‌دهد.

کریس هیپکینز، وزیر واکنش به کووید-19 در یک کنفرانس خبری در روز چهارشنبه، 24 نوامبر توضیح داد که شهروندان، ساکنان و گردشگران کاملاً واکسینه شده در سه مرحله اجازه ورود به کشور را خواهند داشت.

این مرز ابتدا به روی شهروندان نیوزیلندی و ساکنانی که از استرالیا همسایه سفر می‌کنند در 16 ژانویه باز می‌شود، قبل از اینکه در 13 فوریه به نیوزیلندی‌های سایر نقاط جهان گسترش یابد.

هیپکینز گفت که بازدیدکنندگان کاملاً واکسینه شده از سایر کشورها، به جز کشورهایی که “پرخطر” تلقی می شوند، می توانند از 30 آوریل از جزیره اقیانوس آرام دیدن کنند.

او افزود: «رویکرد مرحله‌ای برای برقراری ارتباط مجدد با جهان، ایمن‌ترین رویکرد برای اطمینان از مدیریت دقیق ریسک است». این امر اثرات بالقوه بر جوامع آسیب پذیر و سیستم بهداشت نیوزلند را کاهش می دهد.

نیوزلند مرزهای خود را در مارس 2020 به عنوان بخشی از تلاش خود برای از بین بردن کووید-19 بست و برخی از سخت‌ترین اقدامات مرزی را در جهان دارد.

قرنطینه اولیه تا حد زیادی عفونت ها را دور نگه داشت، جدای از شیوع دلتا در ماه اوت، که پس از آن تعداد برای مدت کوتاهی افزایش یافت.

بر اساس داده های دانشگاه جانز هاپکینز، این کشور بیش از 10600 مورد ابتلا و تنها 40 مورد مرگ را ثبت کرده است. اما اعداد نسبتاً کم هزینه داشته است.

در حال حاضر کسانی که می خواهند برگردند باید در مراکز دولتی که فضاهای محدودی دارند قرنطینه کنند. مردم مجبور شده‌اند به یک قرعه‌کشی آنلاین بپیوندند تا فضایی را ایمن کنند.

با اجرایی شدن قوانین جدید، این موضوع تغییر خواهد کرد.

هیپکینز گفت، همه افرادی که به نیوزیلند می آیند باید به مدت هفت روز در خانه ایزوله شوند، مدرکی مبنی بر واکسیناسیون، آزمایش منفی کووید-19 نشان دهند و اعلام کنند که به کشور پرخطری نرفته اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت کشور، 84 درصد از جمعیت واجد شرایط به طور کامل واکسینه شده اند، در حالی که 92 درصد حداقل یک نوبت واکسن زده اند.

هیپکینز گفت برخی از محدودیت ها برای آینده قابل پیش بینی باقی خواهند ماند.

او گفت: «در نهایت به نقطه‌ای خواهیم رسید که مردم بتوانند آزادانه‌تر از مرزها تردد کنند و آن دوره‌های خود انزوا مورد نیاز نخواهد بود.» “ما هنوز در آن نقطه نیستیم.”