نیویورک برای اعمال واکسن به کارفرمایان بخش خصوصی

شهردار نیویورک روز دوشنبه در فراگیرترین دستور واکسن در هر ایالت یا شهر بزرگ در نیویورک اعلام کرد: از بانک های چندملیتی گرفته تا خواربارفروشی های گوشه ای، همه کارفرمایان خصوصی در شهر نیویورک باید کارگران خود را ملزم کنند که علیه کووید-19 واکسینه شوند. ایالات متحده.
این اقدام شهردار بیل دی بلازیو در حالی صورت می‌گیرد که موارد دوباره در ایالات متحده در حال افزایش است و نوع نگران‌کننده اما کمتر درک شده Omicron در بزرگترین شهر کشور و سایر نقاط کشور در حال گسترش است.
او گفت: «ما در شهر نیویورک تصمیم گرفته‌ایم از یک اعتصاب پیشگیرانه استفاده کنیم تا واقعاً کاری جسورانه انجام دهیم تا رشد بیشتر کووید و خطراتی را که برای همه ما ایجاد می‌کند متوقف کنیم.»
دی بلازیو، یک دموکرات که تنها چند هفته از آغاز کارش باقی مانده است، گفت این حکم از 27 دسامبر اجرایی می شود و کارگران حضوری باید مدرکی ارائه دهند که حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده اند. و آنها اجازه نخواهند داشت با موافقت با آزمایش معمول کووید-19 از این الزام خارج شوند.
به گفته سخنگوی شهردار، این اقدام برای تقریباً 184000 کسب‌وکار که تحت قوانین قبلی واکسن قرار نگرفته‌اند، از شرکت‌های بزرگ گرفته تا مشاغل مادر و پاپ در شهر 8.8 میلیون نفری اعمال می‌شود. نیروی کار بخش خصوصی شهر 3.7 میلیون نفر است.
دی بلازیو گفت که این اقدام با هدف جلوگیری از افزایش عفونت ها در میان تجمعات تعطیلات و از آنجایی که هوای سرد افراد بیشتری را به داخل خانه می برد، جایی که ویروس می تواند راحت تر پخش شود، انجام می شود.
قوانین واکسن در سراسر ایالت ها و شهرها به طور گسترده ای متفاوت است، برخی از ایالت ها در برابر هر گونه اجباری مقاومت می کنند و برخی دیگر نیاز به تزریق برای کارمندان دولت یا بخش های خاصی دارند که خطر بالایی دارند، مانند کارکنان مراقبت های بهداشتی.
اما طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط آکادمی ملی غیرحزبی برای سیاست‌های بهداشت ایالتی، هیچ ایالتی مانند نیویورک سیتی یک مأموریت گسترده برای بخش خصوصی را اعلام نکرده است.
پرزیدنت جو بایدن به دنبال تحمیل یک مأموریت کمتر گسترده در سطح ملی بود، که کارکنان مشاغل با 100 کارگر یا بیشتر را ملزم می کرد یا واکسینه شوند یا آزمایش های منظم انجام دهند. اما دادگاه های فدرال این طرح را فعلاً قبل از مهلت 4 ژانویه مسدود کرده اند.
دی بلازیو گفت که انتظار دارد مأموریتش در هر چالش قانونی جان سالم به در ببرد. کارمندان می توانند معافیت های شرعی یا پزشکی را درخواست کنند.
شهردار همچنین اعلام کرد که هر کسی 12 سال یا بیشتر که می خواهد در داخل رستوران غذا بخورد، به باشگاه ورزشی برود یا نمایشی را تماشا کند، باید مدرکی دال بر دریافت دو واکسن از واکسن ارائه کند، از میزان نیاز فعلی یک دوز. د بلازیو گفت: علاوه بر این، کودکان 5 تا 11 ساله باید حداقل یک ضربه را ثابت کنند.
دی بلازیو گفت که هفته آینده جزئیات بیشتری درباره نحوه اجرای این حکم منتشر خواهد کرد.
حدود 5.9 میلیون بزرگسال در شهر نیویورک حداقل یک دوز اولیه را دریافت کرده اند، از 7 میلیون نفر 18 سال به بالا. یعنی 84 درصد. حدود 5.8 میلیون نیویورکی در تمام سنین به طور کامل واکسینه شده اند.
مواردی از نوع omicron در حدود یک سوم ایالت‌ها گزارش شده است، اما دانشمندان هنوز نمی‌توانند به طور قطعی بگویند که آیا خطرناک‌تر از نسخه‌های قبلی است یا خیر. نوع دلتا هنوز هم تقریباً همه عفونت‌ها را در ایالات متحده تشکیل می‌دهد و افزایش موارد در هفته‌های اخیر بیمارستان‌ها، به‌ویژه در غرب میانه و نیوانگلند را تحت تأثیر قرار داده است.
کارشناسان بهداشت قویاً از مردم خواسته‌اند که واکسن و یک داروی تقویتی دریافت کنند و گفتند که معتقدند این واکسن همچنان در برابر شکل جدید ویروس محافظت می‌کند.
دی بلازیو در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: “واکسیناسیون سلاح اصلی در این جنگ علیه کووید است. این تنها چیزی است که هر بار در سراسر جهان موثر بوده است.”
او ادامه داد: “بسیاری از افراد در بخش خصوصی به من گفته اند که به واکسیناسیون اعتقاد دارند، اما آنها کاملا مطمئن نیستند که چگونه می توانند خودشان این کار را انجام دهند.” “خب، ما این کار را انجام می دهیم.”
واکسیناسیون در شهر نیویورک برای کارکنان بیمارستان و خانه سالمندان و برای کارمندان شهری از جمله معلمان، افسران پلیس و آتش نشانان مورد نیاز است. دستور واکسیناسیون کارکنان مدارس خصوصی و مذهبی هفته گذشته اعلام شد.
برخی دیگر از کارمندان بخش خصوصی، از جمله کارکنان رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی، تئاترها و سایر مکان‌های تفریحی نیز طبق قوانینی که قبلاً توسط شهردار صادر شده بود، ملزم به واکسینه شدن بودند.
دی بلازیو که در پایان ماه از سمت خود کنار می‌رود و اعلام کرده است که ممکن است در سال آینده به دنبال نامزدی برای فرمانداری نیویورک باشد، سعی کرده خود را به عنوان یک رهبر ملی در مبارزه با کووید-19 نشان دهد. دیگر دستورات واکسن او تا حد زیادی از چالش های قانونی جان سالم به در برده است، و او این سیاست را با افزایش نرخ واکسیناسیون در میان افرادی که تمایلی ندارند نسبت داده است.
ماموریت جدید چند روز قبل از خروج دی بلازیو اجرایی می شود و اریک آدامز دموکرات قرار است سوگند یاد کند. ایوان تیس، سخنگوی آدامز، در بیانیه ای گفت که شهردار منتخب «این حکم و سایر استراتژی های کووید را ارزیابی خواهد کرد. بر سر کار است و بر اساس علم، کارآیی و توصیه های متخصصان بهداشت تصمیم گیری می کند.»
اتاق بازرگانی نیویورک بزرگ که شامل حدود 30000 کسب و کار بزرگ و کوچک است، گفت که از اقدامات تشدید شده حمایت می کند.
اما سایر گروه‌های صنعتی گفتند که این طرح بر مشاغلی که هنوز در تلاش برای بهبودی از همه‌گیری و یافتن کارمندان کافی هستند، می‌افزاید.
کاترین وایلد، رئیس و مدیر عامل شراکت برای شهر نیویورک، یک گروه تجاری پیشرو، گفت که مشخص نیست چه کسی این دستور را اجرا خواهد کرد و آیا حتی قانونی است یا خیر.
ویلد گفت: «تصور این که شهردار بتواند کاری را که رئیس جمهور برای انجام آن به چالش کشیده شده است، انجام دهد، سخت است.