نیویورک: طوفان زمستانی شمال شرق آمریکا را همراه با برف، رعد و برق

نیویورک: یک طوفان خطرناک زمستانی در روز دوشنبه، بارش برف قابل توجه، رعد و برق شدید و بادهای تند را به شمال شرقی ایالات متحده آورد.
تا صبح روز سه‌شنبه ۳۰ سانتی‌متر برف برای بخش‌هایی از نیوانگلند، ایالت نیویورک، اوهایو و پنسیلوانیا پیش‌بینی شده بود و بیش از ۸۰ هزار مشتری در این منطقه تا صبح دوشنبه بدون برق بودند.
پیش بینی ها در بوفالو، نیویورک، گفتند که برف به سرعت در حال باریدن است و تا ساعت 8 صبح بیش از 16 اینچ (40 سانتی متر) باریده است. این شهر به مردم توصیه کرد که اگر در این روز مارتین لوتر کینگ جونیور نیازی به سفر ندارند، سفر نکنند، در حالی که برخی از شهرهای اطراف ممنوعیت سفر را وضع کردند.
“وای! (آخرین) اندازه گیری برف در ساعت 1 بامداد 4.6 اینچ در آخرین ساعت در فرودگاه بوفالو بود!” سرویس ملی هواشناسی در بوفالو یک شبه توییت کرد. “و در ساعت آخر که در ساعت 2 بامداد به پایان می رسد، 4 اینچ دیگر را بچسبانید! مجموع تا کنون از اواخر عصر خورشید – 10.2 اینچ.”
شهر نیویورک و بوستون از سنگین ترین برف که در ارتفاعات بالاتر در غرب ماساچوست، شرق پنسیلوانیا و بخش هایی از نیوانگلند انباشته شده بود، در امان ماندند.
هشدار رعد و برق شدید در شهر نیویورک در اوایل روز دوشنبه به قوت خود باقی ماند و وزش باد شدید باعث شد سفر در سراسر منطقه خیانت آمیز باشد.
مارک چنارد هواشناس در دفتر مرکزی خدمات هواشناسی در کالج پارک گفت: “ما یک منطقه بسیار قوی از فشار کم داشته ایم که به نوعی به سمت بالا سواحل حرکت کرده است، با انباشته شدن برف بسیار سنگین از تنسی، کارولینای شمالی تا شمال شرقی.” ، مریلند
چنارد گفت که بیشترین میزان بارش برف تاکنون در کوه‌های کارولینای شمالی بوده است که بیش از یک فوت است.
او گفت: “شهرهای بزرگتر – نیویورک، بوستون – گرم شده است، آنجا باران می بارد.”
پیش‌بینی‌ها می‌گویند وزش باد در شهر نیویورک می‌تواند در حدود 45 مایل در ساعت (72 کیلومتر در ساعت) و در لانگ آیلند حدود 60 مایل در ساعت (97 کیلومتر در ساعت) باشد.
بادهای زوزه‌آمیز آتش‌سوزی را گسترش داد که در اوایل روز دوشنبه یک متل و دو ساختمان دیگر را در ساحلی سالزبری، ماساچوست، ویران کرد.
در نیوهمپشایر، این ایالت پنج سایت آزمایش کووید-19 و همچنین یک کلینیک واکسن را تعطیل کرد.
بارش برف و باران تهدیدهای اصلی برای بسیاری از ماساچوست، کانکتیکات و رود آیلند بودند. دوره های بارش برف در طول شب به باران تبدیل شد. هواشناسان NWS در بوستون گفتند وزش باد می تواند به 70 مایل در ساعت (113 کیلومتر در ساعت) برسد.
سیستم عظیم زمستانی روز یکشنبه شرایط مشابهی را در جنوب شرقی به ارمغان آورد، جایی که هزاران نفر هنوز روز دوشنبه بدون برق بودند. چندین ایالت گزارش دادند اینچ برف باریده است، و دو نفر یکشنبه در کارولینای شمالی هنگامی که خودروی آنها از جاده خارج شد و به درختان در میانه رفت، جان خود را از دست دادند، زیرا طوفان بارندگی های مختلط را از بین برد.
طوفان های رعد و برق شدید در فلوریدا گردبادی را با سرعت 118 مایل در ساعت (190 کیلومتر بر ساعت) باد کرد و 30 خانه متحرک را ویران کرد و به 51 خانه دیگر آسیب عمده وارد کرد. سه جراحت جزئی گزارش شده است.
انتظار می رود جاده های مرطوب در جنوب روز دوشنبه دوباره یخ بزنند و شرایط یخبندان را برای رانندگان ایجاد کنند.
کامیون‌های گاوآهن در امتداد جاده‌ها و بزرگراه‌ها در ساحل شرقی پراکنده بودند و در تلاش بودند تا راه را برای مسافران باز کنند. KDKA-TV گزارش داد که برخی از تصادفات در ساعات اولیه صبح گزارش شده است، از جمله یک آمبولانس که در یک غرق شده در بین ایالتی 279 در پیتسبورگ نقش داشته است. مشخص نیست که آیا کسی مجروح شده است یا خیر.