نیویورک: نیویورک تعطیلی کلاس‌های درس را محدود می‌کند، آزمایش‌های سریع را برای مدارس در اولویت قرار می‌دهد

مقامات روز سه‌شنبه گفتند که شهر نیویورک سیاست فعلی خود در قرنطینه کل کلاس‌های درسی در معرض ویروس کرونا را حذف خواهد کرد و در عوض یک برنامه آزمایشی تشدید شده را در اولویت قرار می‌دهد تا دانش‌آموزان بدون علامتی که تست کووید-19 منفی دارند بتوانند در مدرسه بمانند.
این مرحله نشان می‌دهد که مقامات بهداشتی تمرکز خود را بر آزمایش‌ها افزایش می‌دهند و سعی می‌کنند از دوره‌های طولانی انزوا اجتناب کنند. یک روز پیش از آن، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) زمان توصیه‌شده ایزوله‌سازی را برای آمریکایی‌هایی که موارد بدون علامت کووید-19 داشتند به پنج روز از دستورالعمل قبلی 10 روزه کاهش داد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا متعهد شده است که کمبود آزمایش‌های کووید-19 را با نوع Omicron که تهدید می‌کند بیمارستان‌ها را تحت تأثیر قرار داده و برنامه‌های سفر را در تعطیلات هفته جاری در سراسر کشور کاهش دهد، کاهش دهد.
سیاست جدید نیویورک توسط شهردار بیل دی بلازیو به عنوان “ایمن بمانید و باز بمانید” توصیف شد و از 3 ژانویه اجرایی خواهد شد. حدود یک میلیون دانش آموزی که در مدارس دولتی شهر نیویورک تحصیل می کنند قرار است روز دوشنبه از تعطیلات بازگردند.
اریک آدامز، شهردار منتخب نیویورک، دی بلازیو و کتی هوچول، فرماندار نیویورک، این را در یک کنفرانس خبری اعلام کردند. هدف شهر نیویورک شناسایی عفونت های بیشتر و در عین حال کاهش اختلالات است زیرا مقامات آموزش از راه دور را به عنوان “یک آزمایش ناموفق” توصیف کردند.
سیاست قبلی شهر نیویورک قرنطینه کردن تماس های نزدیک واکسینه نشده دانش آموزان آلوده به مدت 10 روز بود.
به‌جای فرستادن کلاس‌های دانش‌آموزان واکسینه نشده به خانه برای یادگیری آنلاین در صورت مثبت شدن آزمایش کووید-19 دانش‌آموزان، آزمایش‌های سریع در خانه به دانش‌آموزان داده می‌شود. اگر بدون علامت باشند و آزمایششان منفی باشد، می توانند روز بعد از اولین آزمایش منفی خود مراجعه کنند.
بر اساس این اطلاعیه، پس از آن دانش‌آموزان در طی هفت روز پس از قرار گرفتن در معرض آنها، دومین آزمون خانگی را دریافت خواهند کرد.
این اقدام باعث ایجاد نگرانی هایی در میان والدین شد. یکی از آنها توییت کرد که مدارس باید حداقل یک هفته بعد از تجمعات احتمالی تعطیلات و قرار گرفتن در معرض سفر از راه دور نگه داشته شوند.
برخی دیگر خواستار آزمایش اجباری برای همه کودکان و همچنین کارمندان مدرسه شدند.
نیویورک همچنین تعداد افرادی را که برای جشن سال نو خود در میدان تایمز اجازه می دهد در پاسخ به افزایش موارد جدید ویروس کرونا که توسط نوع بسیار مسری Omicron ایجاد شده است، به شدت محدود خواهد کرد.
به طور جداگانه، بایدن روز سه‌شنبه اعلامیه‌ای را که ماه گذشته وضع شده بود، مبنی بر اعمال محدودیت‌های سفر برای هشت کشور جنوب آفریقا، از جمله آفریقای جنوبی، پس از ظهور نوع Omicron لغو کرد.