نیویورک: 19 کشته از جمله 9 کودک در آتش سوزی آپارتمان در شهر نیویورک

نیویورک: 19 نفر از جمله 9 کودک در آتش سوزی آپارتمانی در شهر نیویورک جان خود را از دست دادند، چیزی که کمیسر آتش نشانی شهر آن را یکی از بدترین آتش سوزی های اخیر خواند.
استفان رینگل، مشاور ارشد شهردار اریک آدامز، روز یکشنبه آمار کشته‌شدگان را به آسوشیتدپرس تأیید کرد، در حالی که یک مقام شهری که مجاز به صحبت علنی نبود، تعداد کودکان کشته شده را تأیید کرد.
رینگل گفت که بیش از 50 نفر مجروح شده اند و 13 نفر هنوز در وضعیت وخیم در بیمارستان هستند. دانیل نیگرو، کمیسر FDNY در یک کنفرانس مطبوعاتی در اوایل بعدازظهر گفت که اکثر قربانیان از استنشاق شدید دود رنج می بردند.
به گفته FDNY، تقریباً 200 آتش نشان در آپارتمان های پارک دوقلو برانکس، یک ساختمان 19 طبقه در خیابان 181 شرقی به صحنه واکنش نشان دادند.
نیگرو گفت: “آتش نشان ها قربانیانی را در هر طبقه پیدا کردند و آنها را با ایست قلبی و تنفسی خارج کردند.” این در شهر ما بی سابقه است. ما انتظار داریم تلفات زیادی داشته باشیم.»
نیگرو شدت آتش‌سوزی را با آتش‌سوزی باشگاه اجتماعی Happy Land مقایسه کرد که در سال 1990 زمانی که مردی پس از درگیری با دوست دختر سابقش و بیرون رانده شدن از باشگاه، ساختمان را آتش زد، 87 نفر را کشت.
به گفته Nigro، آتش سوزی روز یکشنبه از یک آپارتمان دوبلکس در طبقات دوم و سوم آغاز شد. به گفته وی، آتش نشانان درب آپارتمان را باز یافتند که ظاهرا باعث شتاب گرفتن آتش و انتشار سریع دود به سمت بالا شد.
منشا آتش سوزی مشکوک نیست اما علت آن در دست بررسی است.
آتش‌سوزی روز یکشنبه تنها چند روز پس از آتش‌سوزی خانه‌ای در فیلادلفیا رخ می‌دهد که ۱۲ نفر – از جمله هشت کودک – کشته شدند.