نیویورک 85000 مورد ابتلا را گزارش می‌کند که بالاترین آمار یک روزه از زمان شروع همه‌گیری است

نیویورک: مقامات روز شنبه اعلام کردند که ایالت نیویورک بیش از 85000 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در آخرین روز سال 2021 ثبت کرده است که بالاترین آمار یک روزه در این ایالت از زمان شروع همه گیری است.
تعداد نتایج آزمایش مثبت – 85476 یا تقریباً 22 درصد از کل آزمایش‌های گزارش‌شده توسط ایالت – بار دیگر از رکورد ثبت شده در روز قبل پیشی گرفت. و افزایش موارد توربوشارژ در نیویورک هیچ نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد، با عفونت‌های جدید ناشی از سفرهای تعطیلات و تجمعات به احتمال زیاد هنوز در شمارش رسمی منعکس نشده است.
فرماندار کتی هوچول در بیانیه‌ای با اعلام آخرین آمار ایالت گفت: «در حالی که با موج زمستانی مبارزه می‌کنیم، باید آسیب‌پذیرترین افراد در میان خود را در نظر داشته باشیم – هر کاری می‌توانید انجام دهید تا دیگران در جامعه خود را در برابر کووید-19 ایمن نگه دارید. . ماسک بزنید، دست‌هایتان را بشویید و از بهترین ابزاری که در اختیار داریم یعنی واکسن استفاده کنید.»
نیویورک یکی از چندین نقطه داغ – همراه با واشنگتن، دی سی، و سایر ایالت های شرقی – است که منجر به افزایش ملی می شود. روز پنجشنبه، رکورد 585013 مورد جدید در سراسر کشور ثبت شد و روند بستری شدن در بیمارستان در بیشتر نقاط کشور رو به افزایش است.
بر اساس بیانیه فرماندار هوچول، در 24 ساعت گذشته در ایالت نیویورک، نزدیک به 90000 دوز واکسن تزریق شده است. هشتاد و هشت مورد مرگ در این ایالت به کووید نسبت داده شده است. بر اساس پایگاه داده نیویورک تایمز، در سطح ملی، 1181 مورد مرگ ناشی از کووید در روز جمعه ثبت شد.
همین دو هفته پیش، مجموعا 21000 آزمایش مثبت در نیویورک برای ثبت یک رکورد نگران کننده کافی بود. افزایش‌های خیره‌کننده اخیر در نرخ‌های مثبت، که حداقل تا حدی توسط نوع بسیار قابل انتقال Omicron ایجاد شده است، به عنوان یک یادآوری ناخوشایند بود که همه‌گیری در حال ورود به سال سوم خود است.
اگرچه موارد بسیار کمتری را شامل می‌شود، اما موج زمستانی ایالات متحده تقریباً در همان زمان سال گذشته در 12 ژانویه به اوج خود رسید و نشان می‌دهد که این کشور ممکن است یک هفته یا بیشتر فرصت داشته باشد تا این موج فعلی به اوج خود برسد. با این حال، به گفته برخی از کارشناسان آزمایش، دوره نهفتگی Omicron ممکن است تا ۷۲ ساعت کوتاه باشد که می‌تواند پیشرفت این موج را تسریع کند.