هارناز ساندو هندی تاج دوشیزه جهان 2021 را به دست آورد

هارناز ساندو از هند روز یکشنبه تاج گذاری میس جهان 2021 را به دست آورد و این نشان دهنده پایان یک مسابقه جنجالی که امسال در جنوب اسرائیل میزبانی شد.

ساندو در یک سخنرانی روی صحنه در طول مسابقه، از جوانان خواست که «بدانند که شما منحصر به فرد هستید و این چیزی است که شما را زیبا می کند، از مقایسه خود با دیگران دست بردارید.

او با تشویق شدید تماشاگران افزود: “من به خودم ایمان داشتم و به همین دلیل امروز اینجا ایستاده ام.”

این مسابقه در شهر تفریحی ایلات برگزار شد و 80 زن از سراسر جهان برای تاج و تخت با هم رقابت کردند. یکشنبه شب آخرین روز این رقابت ها بود و حذفی ها تعداد فینالیست ها را محدود کرد تا دو نفر آخر باقی بمانند.

نادیا فریرا از پاراگوئه و لاللا مسوانه از آفریقای جنوبی به ترتیب نایب قهرمانان اول و دوم شدند.

این مسابقه توسط کمدین استیو هاروی برگزار شد، که در یک نقطه از شب از ساندو پرسید: “من می شنوم که شما تقلید حیوانات بسیار خوبی انجام می دهید، بیایید بهترین جعل شما را بشنویم.”

هاروی بعداً در فضای مجازی مورد انتقاد قرار گرفت زیرا او را با سؤالی که بسیاری پیشنهاد کرده‌اند نامناسب است، مورد انتقاد قرار دادند.

او با تعجب گفت: “اوه خدای من، استیو، من انتظار نداشتم این کار را در صحنه جهانی انجام دهم. باید این کار را انجام دهم، چاره دیگری ندارم. همه خود را آماده کنید.”

در یک جلسه پرسش و پاسخ بعدی، زمانی که ساندو به جمع 5 نفر برتر رسید، از این فرصت استفاده کرد و پیامی در مورد تغییرات آب و هوا منتشر کرد. او گفت: «اکنون زمان آن است که دست به کار شوید و کمتر صحبت کنید. «پیشگیری و محافظت بهتر از توبه و ترمیم است».

پس از اعلام برنده شدنش، او با دیگر شرکت کنندگان روی صحنه جشن گرفت و در برابر دوربین فریاد زد: “Chak de Phatte India”، یک تعجب پنجابی شبیه به “بیا این کار را کنیم، هند!”

رقابت امسال دومین مسابقه دوشیزه جهان در دوران کووید است. مرزهای اسرائیل قرار بود پیش از رویداد اصلی امسال به روی گردشگران واکسینه شده باز شود که به هزاران هوادار اجازه می داد در آن شرکت کنند.

اما با ظهور نوع جدید Omicron، دولت اسرائیل دو هفته قبل از مسابقه مرزهای خود را به روی خارجی‌ها بست و برنامه‌ها و آمادگی‌های سفر را به آشوب کشاند. یکی از شرکت کنندگان، خانم فرانسه، هنگام فرود در اسرائیل برای ویروس کرونا مثبت شد و مجبور شد قرنطینه شود – درست به موقع برای مسابقه مقدماتی روز جمعه بیرون آمد.

این مسابقه همچنین در لایه دیگری از جنجال سیاسی پیچیده شد و برخی از منتقدان و کشورها خواستار تحریم شدند – مانند رویدادهای بین المللی قبلی که در اسرائیل میزبانی می شد.

مطالب مرتبط: مسابقه Miss Universe در میان جنجال ها آغاز می شود

دولت آفریقای جنوبی با اشاره به رفتار اسرائیل با فلسطینی ها، حمایت خود را لغو کرد و از مسوانه خواست که ترک تحصیل کند و آن را “آپارتاید” خواند، اتهامی که اسرائیل به شدت آن را رد کرده است. اما مسوان – با حمایت سازمان خانم آفریقای جنوبی – سفر به اسرائیل و رقابت را انتخاب کرد.

چهره‌های دیگر، از جمله خانم اسراییل، نوآ کوچوا، با سخنی مشترک که از سازمان‌دهندگان و شرکت‌کنندگان مسابقه شنیده می‌شود، پاسخ دادند: Miss Universe نباید در مورد سیاست باشد.

به گفته سخنگوی وزارت گردشگری اسرائیل، اسرائیل یکی از اولین کشورهایی بود که واکسیناسیون جمعیت خود را آغاز کرد و به گفته سخنگوی وزارت گردشگری اسرائیل، تا ماه مه امسال، زمانی که این کشور میزبان مسابقات دسامبر بود، به نرخ بالای واکسیناسیون رسیده بود.