هزاران نفر به قوانین کووید-19 اعتراض کردند زیرا نیوزلند نرخ واکسن 90٪ را نشان می دهد

ولینگتون: هزاران نفر روز پنجشنبه در ولینگتون، پایتخت نیوزلند، در اعتراض به قوانین و مقررات واکسن کووید-19 و قرنطینه، تظاهرات کردند، زیرا کشور به نقطه عطف 90 درصد واکسیناسیون کامل رسیده است.
محدودیت‌های شدید نیوزلند و محرک‌های واکسیناسیون به پایین نگه داشتن عفونت‌های ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن کمک کرده است، اما انتقاد برخی را نیز برانگیخته است که خواستار آزادی‌های بیشتر و پایان دادن به الزامات اجباری واکسن هستند.
دولت واکسیناسیون را برای معلمان، کارگران بخش های بهداشت و ناتوانی، پلیس و سایر بخش های خدمات عمومی اجباری کرده است.
معترضان، اکثراً بدون نقاب، از طریق منطقه تجاری مرکزی ولینگتون راهپیمایی کردند و در مقابل ساختمان پارلمان، معروف به کندو، تجمع کردند.
تدابیر امنیتی در کندوی زنبور عسل با بسته شدن ورودی ها و مستقر شدن ده ها پلیس تشدید شد.
برخی در تظاهرات مسالمت‌آمیز پلاکاردهایی با پیام‌هایی مانند «آزادی بر ترس»، «قفل زندگی‌ها را نابود می‌کند» و «کیوی‌ها موش آزمایشگاهی نیستند» در دست داشتند. برخی دیگر تابلوهایی با شعار «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ داشتند.
تحت فشار فزاینده، جاسیندا آردرن، نخست وزیر، اکثر محدودیت ها را پیش از تعطیلات کریسمس کاهش داد و استراتژی دیرینه خود را برای حذف ویروس کرونا برای سیستم جدید “چراغ راهنمایی” برای زندگی با این ویروس از طریق واکسیناسیون بالاتر کنار گذاشت.
مرزهای بین‌المللی این کشور جزیره‌ای اقیانوس آرام جنوبی به روی جهان خارج بسته است و از سال آینده به تدریج باز خواهد شد.
دولت گفت 90 درصد از جمعیت واجد شرایط نیوزیلند، یا حدود 3.8 میلیون نفر، به طور کامل واکسینه شده اند.
در همین حال، تنظیم کننده بهداشت واکسن Pfizer Inc Covid-19 را برای کودکان 5 تا 11 ساله تأیید موقت کرد.