هشدار دهنده ترین فرود هواپیماهای جهان

(سی ان ان) – زمانی که فرودگاهی در جزیره سنت هلنا در اقیانوس اطلس ساخته شد (در بالا)، در ابتدا به آن لقب “بی فایده ترین” فرودگاه جهان داده شد. به این دلیل که برشی باد در باند کنار صخره در ابتدا فرود را خطرناک می کرد.

امروزه این فرودگاه راه اندازی شده است، اما در دسته C قرار دارد، به این معنی که خلبانان برای فرود در آنجا باید آموزش های ویژه ای ببینند. این تنها فرودگاه نیست – در اینجا برخی از نفس گیرترین (اما ترسناک ترین) فرودگاه های سراسر جهان هستند.

مادیرا، پرتغال

مادیرا برای فرودهای پر از دست انداز بدنام است -- که افراد عادی عاشق تماشای آن هستند.

مادیرا برای فرودهای پر از دست انداز بدنام است — که افراد عادی عاشق تماشای آن هستند.

Octavio Passos/Getty Images

کسانی که برای تعطیلات به مادیرا می‌روند می‌دانند که این جزیره به دلیل فرودهای دشوار – و حتی گاهی اوقات اصلاً فرود نمی‌آید – بدنام است. نزدیکی فرودگاه به زمین های مرتفع به معنای تلاطم و برش باد – گاهی شدید – در نزدیکی نهایی است. باند فرودگاه در لبه صخره در دو طرف به پایان می رسد – اما خوشبختانه باند پایینی است و جاده ای در زیر آن وجود دارد. آوگیک‌ها آنقدر به مادیرا علاقه دارند که فرودگاه یک سکو در کنار باند فرودگاه ساخته است تا خلبان‌ها را تماشا کند که بهترین عکس‌های خود را به آن می‌دهند.

له، هند

پروازها به Leh فقط برای صبح ها برنامه ریزی شده است.

پروازها به Leh فقط برای صبح ها برنامه ریزی شده است.

عالمی

بیست و سومین فرودگاه مرتفع جهان خیلی بلند به نظر نمی رسد… تا زمانی که متوجه شوید فرودگاه Leh در ارتفاع 10682 فوتی از سطح دریا قرار دارد. اطراف آن را کوه‌ها احاطه کرده‌اند، با باند فرودگاهی کوتاه، در بعدازظهر با بادهای شدید احاطه می‌شوند، به این معنی که پروازها فقط صبح‌ها محدود می‌شود. هواپیماهای پهن پیکر و سنگین مجاز نیستند و همه خلبانانی که در اینجا فرود می آیند آموزش های ویژه ای می بینند.

سنت مارتین

مسافران ساحل منظره ای فوق العاده از هواپیماهایی که در سینت مارتن فرود می آیند می بینند.

مسافران ساحل منظره ای فوق العاده از هواپیماهایی که در سینت مارتن فرود می آیند می بینند.

فیلیپ لااژ / اتحاد تصویر / گتی ایماژ

برای تماشای ویدیوهای فرود هواپیماها در سینت مارتن، لازم نیست آدم معمولی باشید – رسانه های اجتماعی مملو از فیلم هایی از فرود هواپیماهای جت در فرودگاه کارائیب است. این به این دلیل است که باند فرودگاه مستقیماً به ساحل بازمی گردد، به این معنی که هواپیماها برای فرود درست بالای سرشان وارد می شوند. اگرچه به نظر سرگرم کننده است، اما چیز خطرناکی است – در سال 2017، زنی در حالی که به همراه سایر گردشگران لباس شنا روی حصار فرودگاه آویزان بود، بر اثر انفجار موتور جت کشته شد. برای کسانی که در هواپیما هستند، برخاستن از زمین کمی ترسناک‌تر از فرود است – زیرا مستقیماً به سمت کوهی که پشت فرودگاه بالا می‌رود، حرکت می‌کنید.

پارو، بوتان

هواپیماها فقط می توانند در روز در پارو فرود بیایند.

هواپیماها فقط می توانند در روز در پارو فرود بیایند.

اندرو بین/آلامی

پارو با ارتفاع 7364 فوتی از سطح دریا، تنها فرودگاه بین‌المللی بوتان است — با این حال خلبان‌های کمی برای فرود در آنجا آزاد شده‌اند، بنابراین این رویکرد دشوار است. فرود فقط در شرایط دید خوب مجاز است (برای شروع، نور روز) زیرا راداری وجود ندارد، بنابراین هواپیماها باید یک رویکرد دستی داشته باشند. آنها همچنین باید بین تپه ها و خانه ها قبل از خم شدن روی باند فرودگاه ببافند.

لندن سیتی، انگلستان

هواپیماها قبل از فرود شدید در لندن سیتی در اطراف اسکله قناری فرو می روند.

هواپیماها قبل از فرود شدید در لندن سیتی در اطراف اسکله قناری فرو می روند.

دیوید گدارد/گتی ایماژ

پرواز درست بر فراز پایتخت به زمین این روزها احساسی غیرعادی است، اما با پایین آمدن به لندن سیتی در اطراف آسمان‌خراش‌های شهر لندن می‌چرخید، در اطراف Canary Wharf می‌چرخید و در زاویه‌ای با شیب فرود می‌آیید که احساس می‌کنید در یک شهر هستید. بالگرد. برخاستن به همان اندازه نشاط آور است.

فرودگاه ملی ریگان، ایالات متحده آمریکا

هواپیماها هنگام فرود در فرودگاه رونالد ریگان از خط افق دی سی عبور می کنند.

هواپیماها هنگام فرود در فرودگاه رونالد ریگان از خط افق دی سی عبور می کنند.

آل دراگو / بلومبرگ / گتی ایماژ

در ژوئن 2021، زمانی که یک هواپیمای خطوط هوایی Frontier در فرودگاه رونالد ریگان دی سی از باند خارج شد، یکی از مسافران آن را “کمی ترسناک” توصیف کرد. اما لازم نیست درگیر حادثه‌ای باشید تا خزش‌ها به اینجا برسند – هواپیماهای پیچ تند در نزدیکی رودخانه پوتوماک برای هم ردیف شدن با باند فرودگاه، و دور زدن مناطق پرواز ممنوع در سراسر شهر، این را تبدیل به یک مشکل برای خلبانان

اینسبروک، اتریش

فرود در اینسبروک سخت تر از آن چیزی است که برای مسافران به نظر می رسد.

فرود در اینسبروک سخت تر از آن چیزی است که برای مسافران به نظر می رسد.

رابرت بوشل/آلامی

پایتخت تیرول که در آغوش کوه‌ها قرار گرفته، بهترین مقصد اسکی است — و پروازی باشکوه به داخل. چالش برای خلبانان به شیوه ای متفاوت باشکوه است. هواپیماها باید بر فراز قله ای نزدیک به 8000 فوتی فرو روند، با وزش باد از کوه ها مقابله کنند، و بسته به جهت باد، حتی ممکن است برای فرود آمدن در دره نیاز به مانور شدید داشته باشند.

Congonhas، برزیل

Congonhas درست در وسط سائوپائولو نشسته است.

Congonhas درست در وسط سائوپائولو نشسته است.

تصاویر پالس/علمی

فرودگاه داخلی سائوپائولو قبلاً با زهکشی مشکل داشت – مشکلی به قدری جدی که در سال 2007 باعث تصادف مرگبار شد. پس از آن، باند فرودگاه برای اصلاح این مشکل دوباره رو به رو شد، اما فرود در اینجا هنوز هم کاملاً پر مو است. تنها چند مایل دورتر از مرکز شهر – که در سائوپائولو به این معنی است که هنوز در وسط شهر است – باند تکی که در دهه 1930 شروع به کار کرد، توسط پراکندگی شهری احاطه شده است، به این معنی که شما بر فراز بلوک های آپارتمانی و پشت بام ها پرواز خواهید کرد. درست تا آخرین لحظه

لوکلا، نپال

لوکلا با باند کوتاهش و سقوط خطرناک در انتهای آن، بدنام است.

لوکلا با باند کوتاهش و سقوط خطرناک در انتهای آن، بدنام است.

مارکوس تومنیوس/آلامی

کوه‌ها، قیچی باد و باند فرودگاه کوتاه — لوکلا همه چیز را دارد. که اغلب خطرناک‌ترین فرودگاه جهان نامیده می‌شود، دروازه اورست، در کوه‌های نپال، باند آن بر روی صخره‌ای بین کوه‌ها قرار دارد – فقط 1729 فوت از آن – که در انتها مستقیماً به پرتگاه می‌افتد. برای کمک به کاهش سرعت هواپیما، حتی به سمت بالا متمایل می شود. هیچ فضایی برای دور زدن وجود ندارد – اگر هواپیما در حال فرود نهایی باشد، باید فرود بیاید. با این حال، مناظر کوه در راه پایین باورنکردنی است.

سنت هلنا

فرودگاه سنت هلنا زمانی خبرساز شد که متوجه شد قیچی باد در محل بالای صخره آن فرود هواپیماها را دشوار کرده است.

فرودگاه سنت هلنا زمانی خبرساز شد که متوجه شد قیچی باد در محل بالای صخره آن فرود هواپیماها را دشوار کرده است.

سیمون بنیامین/آلامی

به احتمال زیاد با یک سواری پر از دست انداز در سنت هلنا فرود خواهید آمد. برش باد همراه با یک فرودگاه کنار صخره به این معنی است که هواپیماها هنگام ورود به زمین به خوبی بوفه می شوند. به مناظر دشت لانگ‌وود، جایی که ناپلئون تبعید شد، و پایتخت کوچک جیمزتاون، که در شکاف دره‌ای با یک بندر ساخته شده است، نگاه کنید. در ابتدا فقط برای هواپیماهای کوچک برنامه ریزی شده بود، باند فرودگاه برای جا دادن یک 757 گسترش یافت.