هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد شیرین کننده های مصنوعی | اخبار هند

سازمان بهداشت جهانی (WHO) استفاده از شیرین کننده های مصنوعی را برای کاهش وزن یا دفاع از خطر بیماری های غیر واگیر توصیه کرده است. سازمان بهداشت سازمان ملل در آخرین دستورالعمل خود، که بر اساس یافته های یک بررسی سیستماتیک شواهد موجود است، می گوید استفاده از شیرین کننده های غیر قندی (NSS) که به عنوان شیرین کننده های مصنوعی نیز شناخته می شود، هیچ مزیت طولانی مدتی در کاهش چربی بدن در بزرگسالان یا کودکان ندارد.
دستورالعمل WHO بیان می کند که نتایج بررسی شواهد موجود همچنین نشان می دهد که ممکن است اثرات نامطلوب بالقوه استفاده طولانی مدت از NSS، مانند افزایش خطر دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر در بزرگسالان وجود داشته باشد. جایگزینی قندهای آزاد با NSS در درازمدت به کنترل وزن کمک نمی‌کند. مردم باید راه‌های دیگری را برای کاهش مصرف قندهای آزاد در نظر بگیرند، مانند مصرف مواد غذایی با قندهای طبیعی، مانند میوه‌ها، یا غذاها و نوشیدنی‌های بدون شیرینی. فرانچسکو برانکامدیر تغذیه و ایمنی مواد غذایی WHO در بیانیه ای گفت.
این توصیه برای همه افراد به جز افراد مبتلا به دیابت از قبل وجود دارد و شامل تمام شیرین کننده های غیر مغذی مصنوعی و طبیعی یا اصلاح شده است که به عنوان قندهای موجود در غذاها و نوشیدنی های ساخته شده طبقه بندی نمی شوند یا به تنهایی فروخته می شوند تا به غذاها اضافه شوند. و نوشیدنی های مصرف کنندگان، طبق گفته سازمان جهانی بهداشت.
NSS رایج شامل آسه سولفام K، آسپارتام، آدوانتام، سیکلامات، نئوتام، ساخارین، سوکرالوز، استویا و مشتقات استویا TOI اخیراً در مورد یک مطالعه منتشر شده در مجله Nature Medicine گزارش داده بود که در مورد خطرات بالقوه طولانی مدت استفاده از شیرین کننده های مصنوعی به عنوان جایگزین شکر هشدار داده بود.
این مطالعه ادعا کرد که اریتریتولیک شیرین کننده مصنوعی محبوب که به طور گسترده در هند و خارج از کشور با نام های تجاری مختلف در دسترس است، با افزایش خطر حمله قلبی و سکته همراه بود.
نویسنده ارشد این مقاله گفت: «شیرین کننده‌هایی مانند اریتریتول در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، اما باید تحقیقات بیشتری در مورد اثرات بلندمدت آنها انجام شود. استنلی هازن، رئیس بخش علوم قلب و عروق و متابولیک در کلینیک کلیولند، ایالات متحده. او افزود: “بیماری های قلبی عروقی در طول زمان ایجاد می شوند و بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در سطح جهان است. ما باید مطمئن شویم که غذاهایی که می خوریم عامل پنهانی نیستند.”