هشدار نخست وزیر اسرائیل نسبت به باج خواهی هسته ای ایران

اورشلیم: نخست‌وزیر اسرائیل متهم کرد که ایران دوشنبه دوباره وارد مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای خود می‌شود تا در ازای «تقریباً هیچ چیز» لغو تحریم‌ها را کاهش دهد و تاکید کرد که تهران «نباید پاداش بگیرد».
نفتالی گفت: با وجود نقض‌های ایران و تضعیف بازرسی‌های هسته‌ای، ایران پای میز مذاکره در وین خواهد آمد و کسانی هستند که فکر می‌کنند سزاوار این هستند که تحریم‌هایشان برداشته شود و صدها میلیارد دلار درست به رژیم پوسیده‌شان سرازیر شود. بنت گفت.
نخست وزیر اسرائیل گفت: «آنها اشتباه می کنند.
بنت گفت: «به چنین رژیم قاتلی نباید پاداش داده شود» و از متحدان اسرائیل خواست «در برابر باج خواهی هسته ای ایران تسلیم نشوند».
نخست وزیر اسرائیل گفت که تهران با هدف “پایان دادن به تحریم ها در ازای هیچ چیز” وارد مذاکرات در وین می شود.
یایر لاپید، دیپلمات ارشد بنت، روز دوشنبه برای دیدار با رهبران بریتانیا و فرانسه به اروپا رفت تا بر پرونده اسرائیل علیه هرگونه امتیازی برای دشمن بزرگ ایران یا احیای توافق هسته‌ای 2015 فشار وارد کند.
این پیمان بین تهران و قدرت‌های جهانی برای جلوگیری از دستیابی ایران به زرادخانه هسته‌ای با اعمال محدودیت‌های شدید بر برنامه هسته‌ای خود در ازای لغو تحریم‌ها طراحی شده بود.
اسرائیل در زمان نخست وزیری بنیامین نتانیاهو زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2018 به طور یکجانبه از توافق خارج شد، شادی کرد.
با این حال، دولت جو بایدنز، رئیس جمهور آمریکا، می گوید که در تلاش است تا ایالات متحده را به این توافق بازگرداند که سایر طرف های آن بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان و روسیه هستند.