هند از تلاش ها برای پایان دادن به درگیری اوکراین از طریق گفتگو و دیپلماسی حمایت می کند | اخبار هند

دهلی نو: با گروه پنج کشوری BRICS هند با حمایت از پیشنهادهای میانجی‌گری برای پایان دادن به درگیری اوکراین، روز جمعه اعلام کرد که از تلاش‌ها برای حل بحران از طریق گفتگو و دیپلماسی حمایت می‌کند. اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آریندام باغچی پس از آن صورت گرفت که وزرای خارجه کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) با قدردانی از پیشنهادهای میانجیگری برای حل مسالمت آمیز مناقشه یاد کردند.
در بیانیه مشترکی که روز پنجشنبه پس از نشست بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی منتشر شد، آمده است که وزرای “با قدردانی از پیشنهادهای مربوطه میانجیگری و دفاتر خوب با هدف حل مسالمت آمیز مناقشه از طریق گفتگو و دیپلماسی” یاد کردند.
وزیر امور خارجه اس جایشانکار در نشست وزیران امور خارجه شرکت کردند.
باگچی در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره بیانیه مشترک برجام گفت که هند همیشه از تلاش‌های میانجی‌گری و ایده یافتن راهی به جلو از طریق دیپلماسی و گفتگو حمایت کرده است.
وی گفت: “هر گونه تلاش میانجیگری که در این راستا کار کند، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.”
باغچی در پاسخ به این سوال که آیا این بیانیه به نوعی تایید طرح به اصطلاح صلح ارائه شده توسط چین است، گفت: مطمئن نیستم که طرح صلحی را که شما از آن نام بردید به عنوان یک تلاش میانجیگری توصیف کنم یا خیر.
هند به طور مداوم برای حل مناقشه اوکراین از طریق گفتگو و دیپلماسی فشار می آورد.
در بیانیه بریکس آمده است وزرا مواضع ملی خود را در مورد وضعیت در اوکراین و اطراف آن که در مجامع مناسب از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی سازمان ملل بیان شده است، “یادآوری” کردند.
در این بیانیه آمده است: «آنها با قدردانی از پیشنهادهای مربوطه میانجیگری و دفاتر خوب با هدف حل مسالمت آمیز مناقشه از طریق گفتگو و دیپلماسی یاد کردند.»
آنها خواستار اجرای کامل و موثر ابتکار غلات دریای سیاه و یادداشت تفاهم بین فدراسیون روسیه و دبیرخانه سازمان ملل متحد در مورد ترویج محصولات غذایی و کودهای شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی شدند و بر اهمیت اجازه دادن به غلات و غلات تاکید کردند. کودها برای رسیدن به نیازمندان ادامه دارد.”
بریکس پنج کشور بزرگ در حال توسعه جهان را که 41 درصد از جمعیت جهان، 24 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی و 16 درصد از تجارت جهانی را تشکیل می دهند، گرد هم می آورد.