هند و ایالات متحده با چالش امنیتی مشابه چین روبرو هستند: فرمانده ارشد آمریکایی

واشنگتن: یک فرمانده ارشد آمریکایی گفت که ایالات متحده به شریک حیاتی خود هند کمک می کند تا توانایی هایی را که ممکن است برای دفاع از مرز خود با چین به آن نیاز داشته باشد و همچنین پایگاه صنعتی دفاعی خود را توسعه دهد، با تاکید بر اینکه دهلی نو و واشنگتن با یکسان روبرو هستند، گفت: چالش امنیتی پکن در منطقه هند و اقیانوس آرام
ما برای مشارکت خود با هند ارزش قائل هستیم و در طول زمان آن را افزایش داده ایم و کارهای بیشتری انجام داده ایم. آنها همان چالش امنیتی، چالش اصلی امنیتی را دارند که ما داریم، و این در مرز شمالی آنها واقعی است. جان کریستوفر آکیلینوفرمانده فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده به اعضای کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان در جریان جلسه استماع چالش های امنیت ملی هند و اقیانوس آرام گفت. دریاسالار آکیلینو گفت: «دو درگیری در حال حاضر طی 9 یا 10 ماه گذشته در آن مرز، زیرا همچنان تحت فشار PRC (جمهوری خلق چین) برای دستاوردهای مرزی قرار دارند.
او در حال پاسخ به سوال نماینده هندی آمریکایی کنگره بود رو خانا. می‌خواهم اهمیت این رابطه را تامل کنید – پسااستعماری هند و چین رابطه‌ای داشتند تا به عنوان صدای آسیا ظاهر شوند. اما این رابطه اکنون با این نگرانی که نباید در آسیا هژمونی وجود داشته باشد و چین با سایر کشورها به عنوان شرکای کوچکتر رفتار می کند، واقعاً تیره شده است.
نماینده هندی آمریکایی کنگره گفت: به نظر من این به ما فرصتی می دهد تا اطمینان حاصل کنیم که چین به عنوان یک هژمون برای تقویت روابط با هند ظاهر نمی شود. آکیلینو گفت: هند و ایالات متحده چالش های امنیتی یکسانی دارند. ما همچنین تمایل داریم که بر اساس بزرگترین دموکراسی جهان با هم کار کنیم. ما ارزش های مشترکی داریم و همچنین چندین سال است که روابط مردمی داریم. ”